بهای نفت در معاملات روز سه‌شنبه (امروز) همزمان با تحولات دریای سرخ به عنوان آب‌راه مهم عبور محموله های جهانی، افزایش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد، تارنمای سی ان بی سی اعلام کرد اوضاع در دریای سرخ در ادامه حملات نظامیان یمن به کشتی ها همچنان وخیم است.
 
روز سه شنبه شاخص جهانی نفت خام برنت با 1.6 درصد افزایش به 78.27 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که شاخص معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با جهش 1.42 درصدی 72.67 دلار در هر بشکه رقم خورد.
 
این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود همچنین عنوان کرد: ایران روز دوشنبه اعلام کرد ناوشکن البرز را از طریق تنگه راهبردی باب المندب وارد دریای سرخ کرده است.
 
این رسانه آمریکایی در ادامه با استناد به یک گزارش دو روز پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: نیروی دریایی آمریکا سه کشتی متعلق به یمن را نابود کردند که به کشته شدن 10 نفر منجر شد. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای مدعی شده این ناو آمریکایی به درخواست کشتی مرسک هانگژو که با پرچم سنگاپور حرکت می کرد و مدعی بود که تحت حمله قایق های یمنی قرار گرفته پاسخ می داد.
 
پیش از این در یک بیانیه سنتکام عنوان شد که بالگردهای آمریکایی برای کمک به کشتی مرسک راهی منطقه شدند و قایق‌های یمنی به سمت‌ آن‌ها شلیک کردند.
 
سنتکام همچنین عنوان کرد، بالگردهای آمریکایی به سمت سه قایق یمنی شلیک کرده و آن‌ها را غرق کردند و خدمه آن‌ها را کشته شدند.
 
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
 
نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه
تحولات دریای سرخ بهای جهانی نفت افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما