رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که این رقم نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدرضا فرزین در جلسه علنی امروز - سه شنبه 12 دی ماه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال رشیدی کوچی از وزیر صنعت در خصوص تاخیر در واردات خودرو بیان کرد: در مورد ارز خودرو همانگونه که وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح دادند ما به تکالیف خود عمل کردیم.
 
وی افزود: از ابتدای سال تا پنجم دی‌ماه بالغ بر 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
 
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: همچنین به حوزه خودرو و قطعات پنج میلیارد و 406 میلیون دلار تاکنون ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
 
فرزین با اشاره به اینکه همانگونه که وزیر صمت توضیح دادند واردات نیز انجام شده است، تصریح کرد: اکنون نیز مذاکراتی بابت واردات خودروهای برقی، خودروهای معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده و ما نیز باید براساس منابع، ارز را تخصیص دهیم.
 
وی اظهار داشت: در ابتدای سال قرار بود 29.5 میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود و لذا تا این لحظه که سال تمام نشده 31 میلیارد و 402 میلیون دلار در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.
 
رئیس کل بانک مرکزی یادآورشد: این بانک در حوزه تخصیص ارز تلاش دارد تمام ارز براساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند و ما ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را تخصیص دادیم و این وزارتخانه باید برای آن برنامه ‌ریزی کند.

لینک کوتاه
دلار ارز وزارت صمت رئیس کل بانک مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما