سهم سپرده‌های ارزان قیمت از کل سپرده ها در بانک سینا به بیش از 58٫3 درصد رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، بر اساس این گزارش، جذب سپرده‌های ارزان قیمت، یکی از مهمترین روش‌های کاهش قیمت تمام شده پول در بانک‌هاست به گونه‌ای که با این اقدام نه تنها هزینه‌های بانک کاهش می‌یابد، بلکه توان بانک در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مشتریان نیز افزایش می‌یابد.
 
بررسی عملکرد بانک سینا در 9 ماه نخست سال جاری از آن حکایت دارد که این بانک موفق شده است سهم سپرده‌های ارزان قیمت در سبد سپرده‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در نتیجه از هزینه‌های بانک به منظور پرداخت سود سپرده، بکاهد.
 
آن‌طور که صورت‌های مالی تا پایان آذرماه این بانک نشان می‌دهد، از مجموع حدود 794 هزار میلیارد ریال سپرده موجود در این بانک، بیش از 463 هزار میلیارد ریال آن به سپرده‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های کوتاه مدت مربوط بوده است.
 
از این میزان نیز بیش از 258 هزار میلیارد ریال سپرده قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز بوده است که هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و بیش از نیمی از سپرده‌های ارزان قیمت را تشکیل می‌دهند.
 
منابع قرض‌الحسنه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده می‌شود، بنابراین افزایش منابع این بخش برای متقضایان تسهیلات قرض‌الحسنه بسیار مطلوب است.
 
گزارش بانک مرکزی از عملکرد نظام بانکی نشان می‌دهد که بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 12 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری به بیش از 9هزار و 900 نفر پرداخت کرده است.
 
این بانک در 9 ماه نخست امسال بیش از 3 هزار و 521 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را به حدود 5500 متقاضی پرداخت کرده است. همچنین بیش از 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در قالب چهار هزار و 422 پرونده از سوی بانک سینا به متقاضیان پرداخت شده است.

لینک کوتاه
سپرده‌های ارزان‌قیمت بانک سینا

اخبار مرتبط