مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از عرضه سهام پتروشیمی اروند و پتروشیمی بندر امام در آینده نزدیک به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، دکتر علی عسکری در نخستین همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی صنعت پتروشیمی که در سالن همایش‌های کوشک برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه، گفت: نیروی متخصص، حاکمیت قدرتمند و سرمایه‌گذاری سه رکن مهم برای پیشرفت کشور است.
 
وی با اشاره به رتبه نخست فارس در بازار سرمایه از نظر ارزش بازار و توجه ویژه این هلدینگ به سهام‌داران خود از آحاد ملت ایران، تأکید کرد که برای پیشبرد پروژه‌های این گروه بزرگ پتروشیمی، هلدینگ خلیج‌فارس تمرکز ویژه‌ای بر بازار سرمایه دارد.
 
علی عسکری با بیان اینکه تأمین مالی مستقیم در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از طریق سود انباشته و آورده سهام‌داران و شرکا انجام می‌شود، اظهار داشت: در کنار تأمین مالی مستقیم، تأمین مالی غیرمستقیم از طریق بازارهای پولی و مالی انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تأمین مالی از طریق بازار پولی مبتنی بر بانک‌هاست، گفت: در عین حالی که تعامل بسیار خوبی با نظام بانکی کشور داریم، اما معتقدیم در بلندمدت بایستی تمرکز تأمین مالی از طریق بازار سرمایه باشد، یعنی از طریق بازار بدهی و دیگری اوراق ریالی و ارزی.
 
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به انتشار اوراق مرابحه ارزی برای نخستین‌بار در کشور با همکاری هلدینگ خلیج‌فارس و بانک ملت برای تأمین مالی پروژه جمع‌آوری گازهای همراه در بید بلند خلیج‌فارس، اظهار داشت: با استقبال خوبی که از انتشار این اوراق صورت گرفت در مرحله اول 100 میلیون دلار آن تأمین شده است.
 
علی عسکری همچنین به ابزارهای افزایش سرمایه و عرضه شرکت‌ها در بورس برای تأمین مالی غیرمستقیم اشاره کرد و اظهار داشت: در آینده نزدیک سهام دو پتروشیمی سودآور و مهم تابعه هلدینگ خلیج‌فارس یعنی اروند و بندر امام عرضه اولیه خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به نقش مهم تأمین سرمایه برای تسهیل سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: سه رکن اساسی تأمین مالی شامل تأمین سرمایه، ساختار سرمایه و تخصیص سرمایه است و ساختار سرمایه باید به‌گونه‌ای باشد که ترکیب بهینه‌ای بین بدهی و حقوق مالکانه ایجاد شود.
 
مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، با اشاره به 29 طرح در دست اجرای این گروه پتروشیمی از موافقت هیئت‌مدیره فارس با انتشار 6 همت اوراق ریالی برای تأمین مالی پروژه‌ها خبر داد.
 
وی همچنین با اشاره به سیاست حضور پررنگ هلدینگ خلیج‌فارس در پایین‌دست صنعت پتروشیمی از صادرشدن مجوز ساخت اولین پارک متانول ایران خبر داد و گفت: این پارک زنجیره ارزش 2 میلیون تن متانول را کامل می‌کند و باعث تحول بسیار خوبی در صنعت متانول ایران خواهد شد که تأمین مالی این پارک از طریق صندوق پروژه و تأمین مالی جمعی (کراودفاندینگ) انجام خواهد شد.

لینک کوتاه
سهام پتروشیمی‌های اروند بندر امام پارک متانول ایران