یک عضو شورای شهر تهران گفت: زلزله بزرگ تهران قریب الوقوع است، باید آماده شویم.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: احمد صادقی در دویست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سید رضی موسوی از فرماندهان سپاه پاسداران، گفت: رژیم آدمکش و قصاب اسراییل بقای خود را در نوشیدن خون بیگناهان و مظلومین عالم می داند که روز گذشته این رژیم خون آشام خون سردار دیگری از سرداران امام خمینی کبیر و امام خامنه ای را بر زمین ریخت غافل از آنکه خون شهیدان سیل آسا در حال ریشه کنی ریشه های پوسیده رژیم جعلی اسراییل است. شهادت سید رضی رضی الله را خدمت رهبر معظم انقلاب ، خانواده محترم ایشان و همه آزادگان دنیا تبریک و تسلیت می گویم.

 
وی افزود: از آقای چمران و آقای بابایی تشکر می کنم برای انعقاد تفاهم سه جانبه میان شورا، شهرداری و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، این اقدام شما عزیزان من را به یاد تفاهم سه جانبه شهرداری ، شورا و وزارت نیرو در زمان آقای قالیباف برای شریان های حیاتی شهر تهران انداخت، تفاهمی که برکات و ثمرات زیادی برای حفظ و جان و مال مردم تهران داشت، لذا اتفاق امروز را به فال خیر می گیریم و امیدواریم این امر صدقه جاریه برای شهر تهران باشد، مجدد از آقای چمران، آقای زاکانی شهردار تهران، آقای پیرهادی و آقای بابایی تشکر می کنم.
 
صادقی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد زلزله بم گفت: سالگرد زلزله بم تلنگری است برای همه مسئولین دستگاههای امدادی و متولیان مدیریت شهری که بازنگری دقیقی نسبت به ظرفیت ها ،توانمندی و میزان آمادگی خود در مواجهه با زلزله بزرگ در پایتخت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: زلزله تهران 3 دهه از دوره بازگشت آن گذشته است و احتمال وقوع آن هر لحظه در تهران نیز وجود دارد و لازم است همه شهروندان و متولیان امر برای این مهم آماده باشند. اما سئوال مهم این است که میزان آمادگی شهر تهران در برابر این زلزله بزرگ چقدر است؟
 
این عضو شورای شهر در توضیح بیشتر گفت: آنچه مسلم است این است که، میزان این آمادگی نسبت به دهه های گذشته افزایش یافته و با توجه به اصلاح قوانین شهرسازی و بازسازی بافت های فرسوده شهر تاب آوری بیشتری دارد، اما لازم است تا با همتی جهادی و تلاشی انقلابی سرعت پرداخت به موضوع با اهمیت بحران افزایش یافته و اقدامات مستمر، علمی و عمیق باشند.
 
وی افزود: افزایش زمینه های همکاری مشترک بین دستگاههای ذیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، به روز رسانی قوانین بالادستی، تدوین سند مدیریت بحران کلانشهر تهران، افزایش سطح و دقت نظارت بر ساخت و سازها و صدور مجوزها در پایتخت، اجرای تمرین‌ها و مانورهای مشترک در ابعاد بزرگ و چند کارکردی، به روز رسانی تجهیزات منطبق با استانداردهای جهانی و افزایش سطح دانش شهروندان، توان پایداری شهر را ارتقاء خواهد داد.
 
صادقی در ادامه اظهار داشت: لازم میبینم 3 راهکار مهم را به همکاران مدیریت شهری توصیه می کنم که شفاف سازی روال های اجرایی و شیوه های صدور پروانه های فعالیت و پایان کار ساختمان‌ها برای ایمنی بیشتر و دقت در تاب آوری ساختمان ها یکی از راهکارهاست و می‌بایست به صورت کامل هوشمند و شفاف شود تا علاوه بر سرعت بخشی به روال اجرایی و کاهش هزینه های اجرایی از هرگونه فساد و امضاهای طلایی مبری شود.
 
به گفته وی، پیگیری به سرعت الزام بیمه ابنیه مسکونی و صد البته مهمتر بیمه تجهیزات، زیرساخت های حیاتی و ساختمانهای مهم با ابزارهای قانونی و تشویقی و توجه ویژه به نقش شهروندان در موضوع مدیریت بحران، اعم از ایجاد فرصت ها و زیر ساخت های متنوع جهت ارائه محتوای آموزشی جهت افزایش درک خطر و آگاهی خانواده های محترم و همچنین واگذاری امور به ایشان و نقش دهی به شهروندان در قالب تیم های امدادی محلی و تشکل های مردم نهاد تخصصی. نیز راهکارهای مهم دیگر در این زمینه است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: در انتها لازم است از جناب آقای چمران و شهردار محترم تهران جهت بازگرداندن پایگاههای مدیریت بحران که در اختیار سازمان ورزش بود و به کارکرد اصلی اش تشکر کنم و همچنین از اقدامات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در چند سال اخیر تجلیل کنم؛ تحرک و تلاش و هم افزایی این دو مجموعه به همراه سازمانهایی همچون آتش نشانی و اورژانس زمینه ساز اقدامات مثبتی همچون مانور اسکان اضطراری گردید که لازم است این گونه تمرین‌ها به صورت مستمر و در تمامی مناطق شهر و با ابعاد بزرگتر.
 
 
 

لینک کوتاه
زلزله بزرگ تهران زلزله مدیریت بحران شهر تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما