هیچ کمبودی در بازار آجیل و خشکبار نداریم بلکه قیمت آجیل نسبت به شب عید امسال 15 درصد ارزان‌ هم شده‌است و حتی در یک سری کالاها مثل پسته و تخمه شور تا 25درصد افت قیمت را شاهد هستیم و در بقیه موارد ثبات قیمت داریم.

به گزارش نسیم اقتصاد، روزنامه قدس نوشت : آجیل شب یلدا تعریف خودش را دارد و حداقل باید 10کالا به بالا در آن مخلوط شود. آجیل شب یلدای واقعی با بهترین کیفیت شامل 12قلم کالا از جمله 900گرم پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، مغز گردو، بادام هندی، انجیر، مغز فندق، بادام، کشمش، توت، مویز، و برگه زردآلو و 100گرم چند تکه باسلوق حداکثر 480تومان است.

متاسفانه از یک سو در میادین میوه و تره‌بار، برخی کسبه نخود و کشمش، بادام‌زمینی و پسته درجه سه و هر آجیلی که پایین‌ترین قیمت را دارد با هم مخلوط می‌کنند و به اسم آجیل شب یلدا به مردم می‌فروشند (این آجیل همان آجیل شیرینی نامرغوبی است که مورد تأیید اتحادیه آجیل و خشکبار نیست).

از سوی دیگر در برخی فروشگاه‌های لاکچری در بالای شهر یک کیلو آجیل را 800هزار تومان به پای مشتری‌ها می‌نویسند و موجب می‌شوند این موج گرانی کاذب از آن سمت به پایین شهر هم حرکت کند. خدامی تأکید می‌کند عرضه آجیل شب یلدا با قیمتی بیش از هرکیلوگرم 480 هزار تومان مصداق گران‌فروشی است.

 

لینک کوتاه
اتحادیه فروشندگان خشکبار: آجیل شب یلدا ؛ گران‌