سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به برودت هوا ، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش داشته و سوخت گازنیروگاه‌ها نسبت به ماه گذشته کمتر شده و باید از سوخت دوم یعنی گازوئیل استفاده کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با خبر نگار مهر با اشاره به پایداری شبکه برق گفت: با توجه به برودت هوا مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش چشمگیری داشته است به همین دلیل نیروگاه‌ها نسبت به ماه گذشته از سوخت گاز کمتری بهره مند هستند، به همین دلیل باید از سوخت دوم یعنی گازوئیل استفاده کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی مشکلی در تأمین برق وجود ندارد ولی لازم است مشترکان برق و گاز اقدامات صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند تا این دوره را با برق و گاز پایدار پشت سر بگذاریم.

به گفته این مقام مسؤول مخازن وضعیت بهتری دارند اما نیازمند همکاری مردم چه در مصرف گاز و چه برق هستیم.

وی در رابطه ما میزان مصرف نیروگاه‌ها از سوخت گاز خاطر نشان کرد: سهم نیروگاه‌ها از سوخت گاز نزدیک به 40 درصد، گازوئیل 40 درصد و مابقی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

به گفته این مقام مسؤول نیروگاه‌هایی که در مراکز جمعیتی هستند از سوخت گاز و سایر نیروگاه‌ها از سوخت دوم و مازوت استفاده می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 نیروگاه از 140 نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کنند. ضمن آنکه برخی از نیروگاه‌ها به صورت ترکیبی از گاز و گازوئیل استفاده می‌کنند

لینک کوتاه
نیروگاه سوخت گاز سخنگوی صنعت برق

اخبار مرتبط

نظرات شما