عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایجاد منابع پایدار و جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را از نقاط قوت لایحه اصلاحیه بودجه دانست و گفت: برای این موضوع حدود 100 همت منابع درنظر گرفته شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز به عنوان موافق کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 1403 گفت: دولت لایحه بودجه را اصلاح کرد که یکی از محورهای آن توجه به اشتغال است. در همین راستا 131 همت به حوزه اشتغال اعم اختصاص داده شده و اعتباراتی برای صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده که این موارد منجر به تحول در حوزه اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در تشکیل خانواده تاثیرگذار است، افزود: ایجاد منابع پایدار و جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از نقاط قوت لایحه اصلاحیه بودجه است. برای این موضوع حدود 100 همت منابع درنظر گرفته شده است البته که برخی خرده می‌گیرند این اعتبارات تورم‌زا خواهد بود.

ذاکر با بیان اینکه باید تورم را طریق ثبات در بازار نرخ دلار، طلا و سکه کنترل کرد، گفت: اگر برای بازنشستگان منابع پایدار پیش‌بینی نشود همچون اجرای رتبه‌بندی معلمان به مشکل برمی‌خورند و ما از ابتدا باید منابع مطمئن برای همسان‌سازی بازنشستگان در نظر بگیریم.

وی موضوع خرید تضمینی گندم را از دیگر نقاط مثبت لایحه بودجه برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم صف‌های طولانی نانوایی در استان‌ها ایجاد نشود باید خرید تضمینی را حمایت کرده و با توجه به بیمه نانوایی‌ها قیمت نان را کنترل کنیم.

 

لینک کوتاه
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لایحه بودجه

اخبار مرتبط

نظرات شما