وزیر نفت در بازدید از برخی جایگاه‌های سوخت گفت: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها درپی حمله سایبری اتفاق افتاده است.

به گزارش نسیم اقتصاد نقل از خبرآنلاین، جواد اوجی در برنامه تلویزیونی گفت: امروز ساعت 10 به بعد بصورت پراکنده در سراسر کشور جایگاه‌ها به ما اطلاع دادند که بعضی از جایگاه‌ها در سراسر کشور دچار حمله سایبری شدند و عملیات سوخت‌گیری متوقف شده است.

به محض این که این اتفاق رقم خورد سریع ستاد بحران را در شرک ملی پخش پالایش شکل گرفت. خود بنده هم آنجا حضور پیدا کردم با حضور مدیران و از آنجا یک فرمان و دستور دادیم که تمامی همکاران‌مان در حوزه وزارت نفت بالاخص شرکت پالایش پخش بسیج شوند، چون خوشبختانه ما سال 1400 هم این تجربه را داشتیم سریعاً به صورت دستی تلمبه‌ای همکاران این جایگاه و این مراحل سوخت‌گیری انجام شود وقفه‌ای در عملیات سوخت‌گیری صورت نگیرد که خوشبختانه تا این لحظه که من خدمت شما هستم دربیش از هزار و ششصد جایگاه سوخت در سراسر کشور عملیات سوخت‌گیری بدون کارت سوخت انجام می‌شود، چون هنوز ما سامانه را برنگرداندیم به صورت آفلاین یا به صورت دستی تلمبه‌ها در جایگاه‌ها فعال هستند.

اوجی گفت: از مردم عزیز که صبوری کردند تشکر می‌کنم، از رسانه ملی واقعاً تشکر می‌کنم که از همان لحظات اول کمک کردند، یاری رساندند، اطلاع‌رسانی به موقع داشتند و از همه استانداران محترم و همکاران خودم در سراسر کشور.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله ظرف دو ساعت آتی همه جایگاه‌های کشور به صورت دستی فعال می‌شوند یعنی هموطنان عزیزی که به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند بدون استفاده از کارت سوخت و با همان سهمیه آزاد عملیات سوخت‌گیری انجام می‌شود. هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت در کار نیست این شایعاتی بیش نیست و همان جور که خدمتتان عرض کردم موجودی ذخایر بنزین ما خوب است و تأمین سوخت دارد روال عادی‌اش انجام می‌شود و همچنین سهمیه کارت سوخت‌های مردم عزیز هم محفوظ می‌ماند، هیچ خللی هم در سهمیه ایجاد نشده است.

وزیر نفت تاکید کرد: باز هم از مردم عزیز که صبوری کردند تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله ظرف دو سه ساعت آتی همه جایگاه‌ها در سراسر کشور به صورت دستی فعال می‌شوند که گزارش کردند تا این لحظه هزار و 625 جایگاه فعال شده و ان‌شاءالله مردم هم همین همکاری را داشته باشند.

اوجی متذکر شد: مستحضرید دشمن صهیونیستی آمریکا، چون در جبهه‌های دیگر ضربه خوردند می‌خواستند از این طریق مردم را دچار چالش و زحمت کنند، ولی مطمئن باشند که خادمان این مردم در حوزه وزارت نفت نخواهند گذاشت و ان‌شاءالله این توطئه هم به زودی خنثی می‌شود.
دوستان ما در بخش حوزه آی تی و کامپیوتر سامانه سوخت کار می‌کنند روی این قضایا و ان‌شاءالله ابعاد این قضیه از نظر فنی بررسی می‌شود. به همین خاطر ما یک زمانی را خواستیم که فعلاً تا چند ساعت آتی تمامی جایگاه‌های دستی فعال باشند، مردم عزیز دچار چالش و مشکل نشوند. فکر می‌کنم از بعدازظهر به تدریج جایگاه‌ها را هم در زمینه بحث کارت سوخت فعال خواهیم کرد.

لینک کوتاه
سامانه هوشمند بنزین توضیحات اوجی

اخبار مرتبط