معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: عمده ساخت و پرورش فرهنگی به دست بانوان انجام می گیرد از همین رو 9 گروه پشتیبانی از بانوان در رویداد خانواده و فرهنگ عامه تشکیل شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنگره فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران افزود: پشتیبانی فرهنگی از بانوان به منظور تامین نیازهایی است که آنان در خانواده در قالب آموزش، مشاوره و پشتیبانی سخت افزاری دارند.
 
وی یادآورشد: فرهنگ خانواده ها باید ارتقا پیدا کرده و بسیاری از مسائل فرهنگی که در فرهنگ ایرانی و اسلامی رخنه کرده است، زدوده شود که در این مسیر یکی از نهادهایی که می تواند کمک کند و موثر باشد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
 
خزعلی اظهار داشت: اکنون در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، کانون های تخصصی بانوان ایجاد شده که امیدواریم در تصمیم گیری، تصمیم سازی، اقدام و عملیات بهتر عمل کنند.
 
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: داشته فرهنگی ما نه فقط پاسخگوی گفتمان و توسعه آن در جهان اسلام است، حتی در این زمینه مطالبه دارد و به ارائه الگوی جدیدی برای خیلی از مواضع مرتبط با زنان که به بن بست رسیده است، می پردازد.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران، اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی تواند الگو در بحث بانوان و خانواده ها ارائه کند. معتقدیم که خانم ها سردار و سرباز این حیطه هستند و با این جنگ رسانه ای که شکل گرفته خانم ها می توانند نقش آفرین باشند و وارد عملیات شوند.
 
خزعلی ادامه داد: این الگو با ارائه الگوهایی که از یک سو خانواده را حفظ می کند، از سویی حریم عفاف و حجاب را نگه می دارند و از سوی دیگر در همه حیطه ها و تخصص ها فعالیت و بروز و ظهور بانوان را شاهد هستیم که این می تواند بهترین الگو باشد.
 
به گفته وی، آنچه که غرب ارائه می کند، بیشتر نگاه ابزاری به زن است تا دیدن و رسمیت بخشی به هویت زن. این مساله ای است که نیاز داریم در ابتدا در خانواده های ایرانی شکل بگیرد و سپس به عنوان الگو در جهان ارائه کنیم.

لینک کوتاه
خزعلی خانواده و فرهنگ معاون رییس جمهور امور زنان و خانواده