از حدود 84 هزار واحد مسکن مهر پردیس 19 هزار واحد باقی‌مانده که قرار است تا پایان سال جاری 10 هزار واحد از این تعداد تحویل شود و مابقی نیز تا قبل از پایان دولت سیزدهم تکمیل خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، از سال 1389 پروژه مسکن مهر شهر در شهر جدید پردیس آغاز شد که تاکنون 84 هزار و 172 هزار واحد در این شهر جانمایی شده است. از این تعداد تا سال جاری  29 هزار و 182 واحد باقی مانده بود که در ماه‌های گذشته 10 هزار واحد تکمیل و با اجرای تمامی زیرساخت‌ها به متقاضیان تحویل شد.

 
آن‌طور که خلیل محبت‌خواه ـ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفته است: هم‌اکنون واحدهای باقیمانده مسکن مهر آن شهر به 19 هزار و 182 واحد کاهش یافته که این شرکت در نظر دارد 7000 واحد را در دهه فجر و 3000 واحد دیگر را قبل از اتمام سال جاری تحویل دهد.
 
وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری صندوق ملی مسکن و با تامین بخشی از منابع مالی صندوق و همچنین منابع شرکت عمران شهر پردیس بتوان واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تکمیل کرد و قبل از اتمام این دولت تحویل متقاضیان داد.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، تعطیلی کارگزاری‌ها در این شهر را اقدامی برای شفافیت و عدم خرید و فروش واحدهای غیرمجاز با هدف سوداگری عنوان کرد و گفت: مدت کوتاهی است که تمامی اقدامات شرکت عمران شهر پردیس به شکل آنلاین به متقاضیان ارائه می‌شود.
 
درخصوص نحوه تحویل واحدها نیز بنا به گفته محبت‌خواه، مدیران هر بلوک در مشارکت با مالکان تمامی واحدهای تحویل شده باید انشعابات برق و گاز خود را که تا محل ساختمان آمده است راه‌اندازی کنند.
 
بنابراین گزارش، طی یک سال گذشته چهار بار مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تغییر کرده است. محبت‌خواه مرداد امسال به ایسنا گفت: زمانی که ما به پردیس ورود کردیم پروژه‌ها کاملا متوقف بود. در فاز 11 هیچ تحرکی در بلوک‌های مسکن مهر وجود نداشت. در فاز 8 پروژه‌ها بسیار به کندی پیش می‌رفت و در فازهای 5 و 9 اوضاع بدتر از آن بود.
 
برخی از اقدامات انجام شده طی شش ماه اخیر در شهر جدید پردیس به تحرک درآوردن پروژه‌های مسکن مهر، خلع ید پیمانکاران بدقول، حذف بروکراسی اداری و تامین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن بوده است.

لینک کوتاه
مسکن مهر پردیس صندوق ملی مسکن