مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال صادرات از لحاظ وزنی 11 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه پنج میلیون و 173 هزار تن محصولات شیلاتی، دامی، کشاورزی و غذایی به ارزش سه میلیارد و 671 میلیون و 902 هزار دلار از کشورمان صادر شده که از لحاظ وزنی 11 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد رشد داشته است.
 
وی افزود : صادرات شبکه تعاونی های روستایی با وجود سهم بالا در تولید این محصولات ناچیز است که به دنبال حذف واسطه ها در صادرات و اتصال تولید به بازارهای هدف صادراتی از طریق تعاونی های روستایی هستیم که در این زمینه تعاونی ها و تشکل های روستایی در استان های مرزی علاوه بر فروش محصولات خود دروازه و ویترین فروش محصولات سایر استان ها به کشورهای همسایه باشند.
 
مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به واسطه صادرات 94 درصدی محصولات دامی، شیلاتی کشاورزی و غذایی به کشورهای همسایه، تعاونی های روستایی با ورود به عرصه صادرات در مرزهای خروجی می توانند در توسعه استان و تولید ثروت برای روستاییان با حذف واسطه ها نقش سازنده ای ایفا کنند.
 
دبیر کمیته توسعه صادرات تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور تاکید کرد: آموزش تعاونی ها با همکاری اتاق های بازرگانی، توانمند سازی آنها و نگاه اقتصادی به تشکل ها و رفع موانع تجاری بر اساس سند چشم انداز مصوب سازمان و برنامه راهبردی توسعه صادرات و تعامل با دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی در دستور کار قرار دارد تا سهم صادرات تعاونی های روستایی و کشاورزی به حد مطلوب نزدیک شود و حتی در بازارهای هدف نیز به عنوان تعیین کننده و تامین کننده با شبکه تامین گسترده خود، نقش آفرینی کند.

لینک کوتاه
افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما