قیمت جهانی طلا امروز، پنجشنبه ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران از انجام شرط‌بندی‌های بزرگ در آستانه انتشار داده‌های مهم حقوق و دستمزد ایالات‌متحده در اواخر این هفته که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد، اجتناب کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا تا ساعت 9 و 50 دقیقه صبح به وقت شرقی با 1.3 درصد افزایش به 2026 دلار و 40 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.06 درصد افزایش به 2027 دلار و 40 سنت رسید.
 
داده‌های ایالات‌متحده در این هفته نشانه‌های تدریجی از سرد شدن بازار کار در ایالات‌متحده را نشان داد، به طوری که فرصت‌های شغلی در ماه اکتبر به کمترین میزان در 2.5 سال گذشته رسید، در حالی که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه گذشته کمتر از حد انتظار افزایش یافت.
 
تمرکز سرمایه‌گذاران اکنون روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه قبل از پیش‌بینی‌های به روز شده اقتصادی و نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری 12 تا 13 دسامبر آنها متمرکز شده است.
 
اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو و مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد توقع، این انتظار را افزایش داد که نرخ بهره آمریکا به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو ممکن است در اوایل سال آینده شروع به کاهش نرخ کند.
 
ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که معامله گران با احتمال 60 درصدی کاهش نرخ تا مارس سال آینده قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر تمایل به حمایت از شمش‌های بدون بهره‌ دارند.
 
طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد کاهش به 23.79 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 887.08 دلار رسید و پالادیوم با 0.3 درصد کاهش به 940 دلار و 68 سنت در هر اونس رسید.
 
 
 

لینک کوتاه
طلای جهانی فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط

طلای جهانی رنگ عوض کرد

طلای جهانی رنگ عوض کرد

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (24 ژانویه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های... 4 بهمن 1402

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی سقوط کرد!

طلای جهانی سقوط کرد!

قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین... 20 آذر 1402

طلای جهانی در مسیر پرواز

طلای جهانی در مسیر پرواز

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به کاهش نرخ دلار افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی اخیر... 29 آبان 1402

نظرات شما