رئیس اتحادیه بارفروشان همدان با بیان اینکه کمبود گوجه‌فرنگی در بازار باعث گرانی این محصول شده است، گفت: متأسفانه در سه ماه گذشته قیمت گوجه‌فرنگی به شدت پایین بود و کشاورزان مورد حمایت قرار نگرفتند و امروز با کمبود این محصول مواجه هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، حسین قاسم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بین 30 تا 21 هزار تومان است، اظهارکرد: کشاورزان از ترس اینکه متضرر شوند به میزان کمی نسبت به کاشت گوجه‌فرنگی اقدام کردند و همین موضوع باعث کمبود و افزایش قیمت این محصول شده است.
 
وی یادآور شد: گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای نیز صادر می‌شود که اگر جلوی صادرات آن گرفته شود، به بازار داخلی و کاهش قیمت گوجه‌فرنگی کمک می‌شود.
 
رئیس اتحادیه بارفروشان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت سایر محصولات کشاورزی استان همدان از جمله سیب‌زمینی و خیار هم اینطور بوده است، تصریح کرد: امسال وضعیت سیب‌زمینی و خیار هم اینگونه بود به طوری که کسی خیار را نخرید و گلخانه‌داران بوته‌ها را درآوردند و در جنوب کشور هم کم کشت شده است همچنین 50 درصد سیب‌زمینی‌کاران همدان متضرر شدند که پیش‌بینی می‌شود سال آینده نتوانند کشت داشته باشند.
 
قاسم‌لو درباره وضعیت میوه‌های شب یلدا در میدان بار همدان مطرح کرد: در حال حاضر در تأمین پرتقال، نارنگی و سیب درختی مشکلی وجود ندارد و فراوان است و هندوانه میناب نیز طی پنج روز آینده وارد بازار می‌شود.
 
رئیس اتحادیه بارفروشان همدان با بیان اینکه هندوانه بین 14 تا 15 هزار تومان فروخته می‌شود، اظهارکرد: انار از 10 هزار تومان تا 70 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
 

لینک کوتاه
صادرات گرانی گوجه‌فرنگی بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما