دیروز 12 آذر ماه 1402 قیمت سکه امامی از سطح 29 میلیون و 550 هزار تومان به 29 میلیون و 650 هزار تومان رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، اقتصادنیوز نوشت: قیمت درهم امارات یکشنبه 12 آذر ماه برای دومین روز متوالی در هفته جاری در محدوده 13 هزار و 880 تومان معامله شد.البته گفتنی است که امارات به دلیل روز ملی تعطیل است. در واقع روز ملی امارات متحده عربی (به عربی: الیوم الوطنی) جشنی است که هرساله در روز 2 دسامبر به مناسبت اتحاد 7 شیخ‌نشین، به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام‌القوین، رأس‌الخیمه و شهر عجمان که به تأسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد برگزار می‌شود. این روز تعطیل رسمی در کشور امارات است.
 
در تهران هم قیمت دلار که در معاملات نقدی روز شنبه با 50 هزار و 500 تومان به کار خود پایان داده بود یکشنبه 12 آبان‌ماه با 50 هزار و 350 تومان راهی بازار شد و در نیمه دوم معاملات نقدی با 50 هزارو 300 تومان تا 50 هزارو 600 تومان به فروش رسید.
 
از سوی دیگر در بازار ارز هرات هم قیمت دلار با گپ مثبت 250 تومانی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و بر روی 50 هزار و 250 تومان قرار گرفت؛ اما عصر امروز در حول‌وحوش 50 هزار و 200 تومان نرخ‌گذاری شد که در مقایسه با روز قبل 200 تومان رشد کرده است.
 
اظهارات جدید رییس کل بانک مرکزی، مورد توجه معامله گران قرار گرفته بود.
 
فرزین امروز در حاشیه مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در خصوص آزادسازی ارزهای پول‌های بلوکه شده ایران در قطر گفت که پول‌های ایران به‌ هیچ‌ عنوان مسدود نیست و وضعیت و روند ورود شش میلیارد دلار به کشور کاملاً عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.
 
البته 5 آذرماه هم علی صالح‌آبادی سفیر ایران در قطر در این باره گفته بود پول‌های آزاد شده ایران کاملاً قابل‌دسترس است و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر بلوکه‌شدن پول‌های ایران صحت ندارد. این اظهارات در حالی است که پیش‌ازاین برخی سناتورهای آمریکایی مدعی شده بودند که پول‌های ایران در بانک‌های قطری بلوکه شده است.
 
فرزین همچنین در مورد کنترل نرخ ارز گفته تلاش می‌کنیم با استفاده از نهادسازی و ابزارسازی و نه دستور، نرخ ارز را کنترل کنیم و اگر امروز می‌بینید که در تأمین درهم مشکلی نداریم و حتی عرضه بیشتر از تقاضاست به دلیل سوآپ است. درهم امروز هم در همان سطح نرخ هفته قبل یعنی 13 هزار و 880 تومان قیمت خورد. گفتنی است که بازار دبی چند روزی است دلیل روز ملی امارات تعطیل است.
 
همچنین اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی 100 میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، عرضه شد.طبق اعلام مدیرعامل مرکز مبادله ایران سود آن شش درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز 100 میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.
 
البته معامله گران در انتظار یک مهمان ویژه هم بودند. آنطور که در خبرها آمده قرار است وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز به تهران سفر کرده و با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.
 
فارغ از قیمت دلار، بازار جهانی طلا یکشنبه 12 آذرماه تعطیل رسمی بود؛ اما روز گذشته این فلز گران‌بهای جهانی با 2072 دلار بسته شد.همچنین امروز قیمت سکه امامی از سطح 29 میلیون و 550 هزار تومان به 29 میلیون و 650 هزار تومان رسید.

لینک کوتاه
بانک مرکزی قیمت دلار قیمت سکه بازار جهانی طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما