مدیرعامل شهر جدید پردیس با اعلام اخطار به 116 بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در آن شهر و پلمپ 56 واحد، از شناسایی 6 هزار خانه خالی در پردیس و عرضه 500 واحد از این تعداد خانه‌ها به بازار مسکن خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه در خصوص آمار خانه‌های خالی آن شهر و شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز، از شناسایی 116 بنگاه معاملات املاک غیرمجاز خبر داد و گفت: 56 تعداد از این بنگاه‌ها پلمپ قطعی شد و به سایر بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز اخطار داده شده تا نسبت به اخذ مجوز و فعالیت‌های مجاز اقدام کنند.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: بنگاه‌های مشاور املاکی وجود داشت که بالای یکصد واحد و حتی تا 300 واحد در اختیار داشت که جمع کردن این بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز سبب افت و ریزش قیمت‌های مسکن در شهر جدید پردیس شد.
 
محبت‌خواه توضیح داد: آمارها حاکی است که بین 10 تا 30 درصد در پردیس کاهش قیمت مسکن داشتیم و با تحویل واحدهای جدید و تعطیلی کارگزاری در پردیس شاهد کاهش قیمت در پردیس خواهیم بود.
 
وی توضیح داد: بیش از 4 هزار و 500 واحد خالی در شهر جدید پردیس شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد. همچنین به‌تازگی نیز یک‌هزار و 500 واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.
 
محبت‌خواه از معرفی 4 هزار و 500 واحد خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: تا کنون 500 خانه خالی وارد بازار مسکن شده است.
 

لینک کوتاه
شناسایی خانه خالی معاملات غیرمجاز پردیس

اخبار مرتبط

نظرات شما