مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفت: عرضه اولین اوراق مرابحه ارز کشور امروز رونمایی شد و هر سرمایه‌گذار می‌تواند حداقل هزار اوراق به ارزش هر ورق هزار یورو تهیه کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «علی سعیدی» در آیین رونمایی تامین مالی ارزی پروژه‌های اقتصادی و عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور اظهار داشت: تمرکز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز و طلا است و با توجه به اینکه اطلاعات دارایی‌های مالی (ارز و طلا) اقتصاددانان را تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه مورد توجه سیاستگذاران است.

 
وی بیان کرد: ماموریت مرکز، مرجعیت رسمی قیمت ارز و طلا، ایجاد بستر انجام معاملات کلان و خرد، ایجاد بستر تامین مالی ارزی نظام‌‍مند و مدیریت ریسک نرخ ارز است.
 
سعیدی گفت: ما موظف هستیم نیازهای واقعی ارز را فراهم کنیم و مسیر اقدامات متقلبانه را مسدود کنیم.
 
وی ادامه داد: مرکز از خدمات بانک مرکزی و بانک کارگشایی در حوزه ارز و طلا بهره مند می‌شود و امیدواریم نیازهای ارزی صنعت را برطرف کنیم. در آینده قراردادها را مدیریت ریسک می‌کنیم.
 
مدیرعامل مرکز مبادله گفت: امسال 592 میلیون دلار و 192 میلیون یورو برای نیازهای کالای اساسی تامین کنیم.
 
سعیدی توضیح داد: اوراق مرابحه ارزی مبتنی بر یورو است و سودها و اصل مبلغ به صورت یورو بازپرداخت می‌شود و مصارف طبق برنامه‌ریزی خواهد بود و این اوراق التهابی در بازار ایجاد نمی‌کند.
 
وی افزود: حداقل سهم برای ورود سرمایه گذار 1000 ورقه و ارزش هر اوراق یک هزار یورو است و مجموع آن صد میلیون یورو است در مرحله اول بانک ملت وظیفه پذیره نویسی را بر عهده دارد.
 
در ادامه مراسم، مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک‌ها با توجه به سیاست کنترل نقدینگی، به دنبال روش‌هایی جدید تامین مالی پروژه‌های اقتصادی است و نمونه آن اولین اوراق مرابحه ارزی است و در بخش اول 100 میلیون یورو اوراق منتشر می‌شود.
 
به گفته دولت آبادی، بانک ملت به عنوان پذیره نویس، بازاریاب و دریافت کننده اوراق است.

لینک کوتاه
اوراق مرابحه ارزی دریافت کننده اوراق