سیستم اعلام و اطفاء حریق واحدهای بخاری سیکل ترکیبی از سوی متخصصان نیروگاه انجام شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر اظهار داشت: تابلوی FAP ، وظیفه اعلام و ارسال سیگنال فرمان اطفاء حریق و محافظت از تجهیزات حیاتی تولید برق را در حوزه واحدهای بخار سیکل ترکیبی دارد و از بدو راه اندازی سیستم در سال 1380 مشکلات متعددی اعم از عملکرد نامطمئن سیستم، ظهور آلارم ها و سایر مشکلات در آن وجود داشت که متخصصان گروه ابزار دقیق اقدام به بررسی های فنی و تخصصی، جهت بهبود مشکلات موجود نمودند. حمیدکاتبی تصریح کرد: پس از بررسی های تخصصی اقدام به خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز شده و سپس نسبت به نصب و تعویض تجهیزات و بروزرسانی این سیستم اقدام شد.
وی درادامه بیان داشت: در این طرح یک تابلوی جدید REPEATER برای مشاهده آلارمهای سیستم اعلام حریق توسط پرسنل ایمنی در قرارگاه آتش نشانی نیروگاه سیکل ترکیبی نصب شد و با نصب این تابلو، زمان عکس¬العمل به آلارم¬های حریق،بسیار کاهش یافته و این قابلیت در اجرای طرح بروزرسانی ایجاد شده و در سیستم قبلی وجود نداشته است.

وی افزود: همچنین پس از پایان کار نصب فیزیکی تجهیزات، فرآیند برنامه ریزی هر دو تابلو که شامل شناسایی تجهیزات جدید در آنها، برقراری ارتباط دو تابلو ، شناسایی و تعریف تجهیزات موجود در سایت (در حدود 500 تجهیز) و نام آنها، تعریف گروه¬های ورودی، تعریف گروه های خروجی، برنامه ریزی نحوه فعال شدن گروه¬های خروجی نیز از سوی متخصصان ابزاردقیق این شرکت انجام شد.
کاتبی در پایان گفت: این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان گروه ابزاردقیق نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، همکاری امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی، بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های پیمانکاری انجام شده است.

لینک کوتاه
تابلوی سیستم اعلام و اطفاء حریق نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی