مذاکرات اوپک پلاس درباره سیاست تولید نفت در سال 2024، دشوار است و احتمال تمدید توافق قبلی به جای افزایش عمیق‌تر تولید، وجود دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، روز پنجشنبه دیدار آنلاین خود را برای تصمیم‌گیری درباره سطح تولید برای سال 2024، آغاز خواهند کرد.
 
منابع آگاه به رویترز گفتند: احتمال تاخیر بیشتر در برگزاری دیدار وزیران اوپک پلاس وجود دارد.
 
دو منبع آگاه اظهار کردند: کاهش بیشتر تولید که با جدیت مورد بحث قرار نگرفته است. یکی از این منابع آگاه هم گفت: همه تولیدکنندگان مواضع خود را حفظ کرده‌اند.
 
این دیدار قرار بود ابتدا در 26 نوامبر (5 آذر) برگزار شود اما به دلیل اختلاف بر سر سطح تولید نفت اعضای آفریقایی اوپک، به تاخیر افتاد. با این حال، برخی از منابع آگاه روز جمعه گفته بودند این گروه به توافق در خصوص این موضوع، نزدیک شده است.
 
بهای معاملات نفت برنت در آستانه نشست اوپک پلاس، بالای مرز 80 دلار در هر بشکه ایستاد.
 
در دیدار قبلی وزیران اوپک پلاس در ژوئن، محدودیت عرضه داوطلبانه این گروه تا پایان سال 2024 تمدید شده بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی، روسیه و سایر اعضای اوپک پلاس در سلسله اقداماتی که از اواخر سال 2022 آغاز شد، متعهد شده‌اند تولید نفت خود را به میزان حدود پنج میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم شامل کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از سوی عربستان سعودی و کاهش 300 هزار بشکه در روز صادرات نفت توسط روسیه است که تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.
 
 
 
 
 

لینک کوتاه
مذاکرات اوپک پلاس عربستان سعودی

اخبار مرتبط

نظرات شما