طلای جهانی به بالاترین حد خود در 6 ماهه با کاهش ارزش دلار آمریکا رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت طلا امروز، دوشنبه به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته صعود کرد که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و  فدرال رزرو آمریکا با چرخه افزایش نرخ بهره بود و این در حالی است که تمرکز روی داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، معطوف شد.
 
بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 36 دقیقه صبح به وقت شرقی با 10.3 درصد افزایش به 2013 دلار رسید و طلای آمریکا نیز با 0.51 درصد افزایش به 2014 دلار رسید.
 
کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در کپیتال اظهار کرد که آنچه در حال حاضر طلا را به حرکت در می‌آورد، کاهش دلار آمریکاست. ارقام اقتصادی که در این هفته از ایالات‌متحده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که طلا بالای 2000 دلار خواهد ماند یا خیر.
 
شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.1 درصد کاهش یافت که فاصله چندانی با پایین‌ترین سطح 2 ماهه هفته گذشته نداشت که باعث شد قیمت طلا برای سایر دارندگان ارز کمتر شود.
 
تمرکز بازار اکنون به ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات‌متحده که قرار است در روز چهارشنبه و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز پنجشنبه تغییر کند.
 
معامله‌گران طبق ابزار FedWatch CME   به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر باقی بگذارد، در حالی که قیمت‌گذاری با احتمال 60 درصدی کاهش نرخ در ماه می سال آینده باشد. نرخ‌های بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.
 
بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 1.3 درصد افزایش به 24.61 دلار رسید و پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 927 دلار و 48 سنت رسید. هر اونس پالادیوم 0.1 درصد افزایش یافت و به 1069 دلار و 85 سنت رسید.

لینک کوتاه
طلای جهانی فلزات ارزشمند دلار آمریکا

اخبار مرتبط

طلای جهانی رنگ عوض کرد

طلای جهانی رنگ عوض کرد

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (24 ژانویه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های... 4 بهمن 1402

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی سقوط کرد!

طلای جهانی سقوط کرد!

قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین... 20 آذر 1402

طلای جهانی در مسیر پرواز

طلای جهانی در مسیر پرواز

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به کاهش نرخ دلار افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی اخیر... 29 آبان 1402

نظرات شما