بازار سرمایه امروز در بیشتر نمادهای تاثیرگذار مثبت بود و شاخص کل با 4486 واحد افزایش به رقم دو میلیون و 24 هزار واحد رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران برخلاف روز گذشته که با کاهش حدود 2300 واحدی همراه بود، امروز مقداری صعود کرد؛ به طوری که شاخص کل 4486 واحد افزایش یافت و در عدد دو میلیون و 24 هزار و 475 واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز 2939 واحد افزایش پیدا کرد و به 708 هزار و 649 واحد رسید.

امروز 340 هزار و 828 معامله به ارزش حدود 4343 میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

اخابر، نوری، کگل، شستا، فولاد، حکشتی و شپدیس بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند که بجز فولاد، سایر نمادها مثبت به کار خود پایان دادند. تکاردان، شستا، اخابر و های‌وب از جمله نمادهای پرتراکنش با قیمت پایانی مثبت بودند؛ در حالی که کترام، سصفها و وساخت به عنوان دیگر نمادهای پرتراکنش، منفی به کار خود پایان دادند.



امروز بازار فرابورس نیز با رشد 59 واحدی به عدد 25 هزار و 162 واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس حدود 249 هزار فقره و ارزش معاملات آن 3437 میلیارد تومان بود. انتخاب، آریا، هرمز، بپاس، مادیرا و کگهر از نمادهای مثبت امروز فرابورس بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند. فصبا نیز منفی بود. در بین نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس نیز کرومیت، سبزوا، نطرین مثبت شدند. فصبا، فرز، بمولد و ثغرب نیز منفی به کار خود پایان دادند.

به نظر می‌رسد بازار بورس در مسیر خطی ماه‌های گذشته حرکت می‌کند؛ به طوری که در نیمی از روزهای هفته مثبت و در نیم دیگر منفی می‌شود. برآورد کلی تحلیل‌گران این است که کانال دو میلیون واحد به تدریج به محدوده‌ حمایتی معتبری تبدیل شده است.

لینک کوتاه
شاخص بورس بورس معاملات فرابورس

اخبار مرتبط

بورس ثابت ماند

بورس ثابت ماند

بازار سرمایه پس از آنکه در ساعات آغازین امروز با کاهش مواجه شد در دقایق پایانی روند... 11 فروردین 1403

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما