کارشناس هواشناسی از پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز در شهرهای پُرجمعیت مانند تهران، اراک، کرج و اصفهان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه ششم آذرماه از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می شود که تا پایان هفته شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز (جمعه سوم آذر) با عبور موجی از روی نیمه جنوبی کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، غرب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: انتظار می‌رود سواحل دریای خزر هم امروز بارش‌های پراکنده داشته باشند.

وی برای فردا (شنبه) در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی کرد و ادامه داد: روز یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در این روز بارش‌ها در شمال‌غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته آتی ادامه دارد.

گودرزی گفت: در شهرهای پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک از امروز تا روز دوشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز اظهار داشت: آسمان تهران امروز و فردا (شنبه) همراه با غبار محلی است و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است، اما از روز یکشنبه با وزش باد هوای پایتخت مطلوب می شود.

لینک کوتاه
افزایش آلودگی هوا شهرهای پُرجمعیت سامانه بارشی

اخبار مرتبط

نظرات شما