دکتر گازر مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد و هیئت همراه از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بازدید کردند. امروز چهارشنبه مورخ 24/8/1402 دکتر گازر مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد و هیئت همراه از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بازدید به عمل آوردند .

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی در جلسه ای که به همین منظور با حضور مهندس رجبی مدیرعامل و جمعی از مدیران و رؤسای پالایشگاه در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد ، آقای سید ابوطالب امینی رئیس روابط عمومی پالایشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان با اشاره به نقش ارزشمند پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) در عرصه تولیدات نفتی گفت:« این شرکت به عنوان یکی از مدرن ترین و مهمترین شرکت های پالایشی، نقش ارزنده ای را در تأمین انرژی کشور بر عهده دارد و در بسیاری از حوزه ها، جزء اولین ها محسوب می گردد. به عنوان مثال پالایشگاه در سال جاری دو کاتالیست مهم را بومی سازی نمود و پروژه کک سوزنی را در دست اجرا دارد. از دیگر سو این شرکت به عنوان یکی از کم ریسک ترین و کم حادثه ترین پالایشگاه های کشور در حوزه بهداشت و ایمنی فعالیت می نماید و در حوزه های زیست محیطی، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.»
در ادامه مهندس رجبی با ارائه گزارشی از فرآیند عملیات و تولیدات استراتژیک پالایشگاه گفت:«به یاری خداوند، این پالایشگاه به عنوان یکی از بهترین پالایشگاهها کشور به تولید فرآورده های مورد نیاز کشور می پردازد و موجب افتخار کشور ، استان و منطقه است. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 ، فاز 2 شرکت با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای مهندسین و کارکنان پالایشگاه و متخصصین داخلی طراحی و راه اندازی شد و تمامی تولیدات شرکت تحت استاندارد یورو 4 قرار گرفتند.»
مهندس رجبی افزود :« اما در راستای عمل به قانون سازمان ملی استاندارد و با تلاش دوسویه ای که بین این شرکت و سازمان استاندارد استان صورت پذیرفت، در نهایت شرکت، موفق به دریافت پروانه استاندارد بنزین گردید .»
سپس مهندس غلامی مدیرعملیات پالایشگاه بیان داشت :« پالایشگاه امام خمینی (ره) با تلاش و همت مدیران و کارکنان متخصص و تلاشگر خود روزانه 16 میلیون لیتر بنزین و دیگر محصولات اصلی و فرعی را با ارزش افزوده بالا تولید می نماید و در عین به عنوان بزرگترین شرکت پالایشی تک واحدی کشور با تولید محصولات باکیفیت و پاک، نقش مهمی را در صیانت از محیط زیست بر عهده دارد .»
وی گفت:« کلیه محصولات تولیدی این پالایشگاه در آزمایشگاه شرکت مورد بررسی دقیق کیفی قرار می گیرد. علاوه بر آن فرآورده ها در زمان نقل و انتقال نیز، تحت نظر مراکز نظارتی وزارت نفت به صورت مجدد بررسی می گردد . اما بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، موفق شدیم پروانه استاندارد را نیز برای فرآورده بنزین کسب نماییم . خوشبختانه شرکت این آمادگی را دارد که تمامی محصولات خود را تحت نظر استاندارد قرار دهد؛ چرا که معتقدیم فرآیند تولید محصولات این شرکت به صورت کامل تحت کنترل قرار دارد.»
در بخش دیگری از این جلسه دکتر گازر مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد با ابراز خرسندی از حضور در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت :« سازمان ملی استاندارد ایران وظیفه انطباق کلیه محصولات تولیدی کشور را با معیارهای کیفی و استاندارد برعهده دارد. بر همین اساس افزایش کیفیت بنزین و فرآیند استاندارد سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.»
دکتر گازر بیان داشت :« سازمان استاندارد یک سازمان تسهیل گر است و همکاری خوبی را با وزارت نفت دارد . حرکت در راستای افزاش کیفیت سوخت، علاوه بر نتایج ارزشمندی که در حوزه های مختلف داخلی در پی دارد، می تواند تبلیغات سوء و مغرضانه دشمن را نیز ناکام بگذارد و نشان دهد که کشورمان علی رغم تحریم های ظالمانه و دشوار، محکم و استوار ایستاده است .»
وی افزود :« تلاشهای شما عزیزان در این شرکت در راستای تأمین سوخت و انرژی مورد نیاز مردم، جهادگونه و ارزشمند است. از دیگر سو ،کسب پروانه استاندارد بنزین توسط این پالایشگاه اقدامی ارزشمند در راستای ارتقاء کیفیت سوخت است و امیدوارم به دیگر شرکت های پالایشی نیز تسری یابد چرا که ارتقاء کیفیت سوخت، منجر به ارتقاء کیفیت زندگی مردم می شود.»
 

در این مراسم همچنین دکتر میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی با خداقوت به مدیریت و کارکنان شرکت پالایش پرافتخار امام خمینی (ره) شازند بیان داشت:« از ابتدای سال 1401 محصول بنزین مشمول استاندارد اجباری گردید و مجموعه پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) در این خصوص همکاری خوبی را با اداره استاندارد به عمل آورد و در نهایت به عنوان اولین شرکت پالایشی کشور موفق به دریافت پروانه استاندارد برای فرآورده بنزین شد.»
این گزارش می افزاید در پایان این جلسه، میهمانان با همراهی مدیران و کارشناسان شرکت از منطقه عملیاتی شرکت بازدید به عمل آوردند و در جریان فعالیت های پالایشگاه قرار گرفتند.

لینک کوتاه
محیط زیست سازمان ملی استاندارد شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند