قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه افزایش یافت زیرا داده‌ها نشان داد که کاهش نرخ تورم در ایالات‌متحده، این دیدگاه را تقویت می‌کند که فدرال رزرو کمپین افزایش نرخ بهره داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 17 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.1 درصد افزایش به 1966 دلار و 80 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.21 درصد افزایش به 1967 دلار و 80 سنت رسید.

 
ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که «به‌نظر می‌رسد فضای مناسب برای طلا با کاهش بسیار شدید دلار و بازدهی ایجاد شده است اما طلا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد و افزایش نسبتاً کمی داشته است».
 
داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه اکتبر بدون تغییر بوده و رشد سالانه تورم اساسی کمترین میزان در دو سال اخیر بوده است.
 
نرخ تورم ملایم‌تر از حد انتظار، شاخص دلار را به پایین‌ترین سطح بیش از دو ماه اخیر رساند و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید.
 
کاهش نرخ بهره آمریکا جذابیت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.
 
طبق گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های خرده فروشی ایالات‌متحده و شاخص قیمت تولید کننده هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو شود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت تولید کننده در ماه گذشته 0.1 درصد افزایش داشته باشد، در حالی که در سپتامبر 0.5 درصد افزایش داشته است.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 23.15 دلار رسید، در حالی که پلاتین در 885 دلار و 94 سنت ثابت ماند. هر اونس پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت و به 1018 دلار و 60 سنت رسید.

لینک کوتاه
طلای جهانی فلزات ارزشمند

اخبار مرتبط