شاخص کل بورس با رشد خوب 21 هزار و 823 واحدی توانست رشد یک درصدی را تجربه کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس با رشد بیش از 21 هزار واحد توانست مقاومت اولیه 2میلیون و 30 هزار واحدی را به سمت بالا بشکند، ارزش معاملات خرد بالاخره به یک میزان قابل توجهی رسید، بسیاری از فعالان بازار سرمایه این پارامتر را برای خرید سهام در شرایط فعلی معرفی کرده اند، حال با افزایش معاملات خرد بازار توانست نظر عده‌ای را جلب کند، البته باید این افزایش استمرار داشته باشد تا اعتماد سازی بیشتری صورت بگیرد. ارزش معاملات خرد عدد 6,047 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 27% و نسبت به میانگین ماهانه 44% افزایش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,007 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز 283 میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 112 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد 453 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.
 
ارزش صف‌های خرید 388 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 151 میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش 19 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 425 میلیارد تومان قرار دارد.
 
در پایان معاملات امروز 110 نماد در وضعیت صف خرید، 460 نماد در وضعیت مثبت، 89 نماد منفی و 34 نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند، شاخص هم وزن نیز وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل داشت که نشانگر حرکت دسته جمعی بازار به سمت بالاست.

لینک کوتاه
رشد بورس افزایش ارزش معاملات

اخبار مرتبط

نظرات شما