مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به آغاز طرح توسعه نیروگاه ری گفت: طی دو سال آینده واحدهای جدید این نیروگاه نصب می‌شوند و دو واحد جدید نیز به زودی به ظرفیت 100 مگاوات از شهر دیگری به اینجا منتقل خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمید بادرستانی ا در نشستی خبری درباره وضعیت فعلی راندمان نیروگاه و آخرین وضعیت طرح توسعه و نوسازی نیروگاه ری گفت: در حال حاضر راندمان نیروگاه 22 درصد است که با تدابیر در نظر گرفته شده و با اجرای طرح نوسازی این راندمان را افزایش خواهیم داد. البته باید توجه کرد که میانگین راندمان نیروگاه‌های کشور حدود یک تا دو درصد از میانگین راندمان نیروگاه‌های برخی از کشورهای اروپایی بالاتر است.

وی با اشاره به سیاست تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به منظور افزایش راندمان تصریح کرد: بی‌شک این اقدام موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود اما در حال حاضر نیز وضعیت راندمان نیروگاه‌های ایران مطلوب است.
مدیرعامل نیروگاه ری با بیان این‌که در سال 1356 نیروگاه‌ ری 20 درصد کل برق کشور را تولید می‌کرد، اظهار کرد: سهم تولید این نیروگاه‌ به نسبت کل ظرفیت کشور اکنون کاهش یافته است، اما علی‌رغم قدیمی بودن نیروگاه‌ با اقداماتی که در حوزه تعمیرات و نگهداشت انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم تولید خوبی از این نیروگاه‌ داشته باشیم.
بادرستانی با بیان این‌که نیروگاه‌ ری متنوع ترین نیروگاه گازی دنیا است، اظهار کرد: در این نیروگاه از پنج فناوری از کشورهای ایتالیا، بلژیک، ژاپن و کشورهای دیگر استفاده می‌شود که بعد از 47 سال هنوز در مدار بهره برداری قرار دارد وعلت آن نیز تعمیرات و نگهداری خوبی است که در این نیروگاه انجام شده است.
وی اضافه کرد: عمر استاندارد یک نیروگاه‌ 30 سال است اما در این نیروگاه علی‌رغم گذر زمان توانسته‌ایم از 21 واحد با ظرفیت نصب شده 800 مگاوات بهره‌برداری کنیم تا جایی که در تابستان حدود دو ساعت برق شبانه روز تهران به تنهایی توسط این نیروگاه تامین می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به مصرف سوخت و مسائل محیط زیستی نیروگاه ری تصریح کرد: در نیروگاه ری به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌شود و به طور کلی از نظر فنی نیز امکان استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه وجود ندارد.
بادرستانی با بیان این‌که بیش از 45 هزار قطعه و 125 تجهیز را با استفاده از دانش متخصصان داخلی تولید کرده‌ایم، گفت: در گزارش شش ماهه 1.5 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده که به معنای این است که 75 درصد تعهد سالانه را ظرف شش ماه محقق کرده‌ایم.
به گفته وی سوخت دوم نیروگاه ری گازوئیل است که اکنون به صورت حداکثری ذخیره سازی صورت گرفته و تنها در صورت اضطرار از این سوخت استفاده خواهیم کرد، اما تاکید ما روی استفاده از گاز است.
مدیرعامل نیروگاه ری با بیان این‌که میزان خروجی اضطراری نیروگاه ری در شش ماهه سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ارتقاء نیروگاه ری از رتبه 16 به رتبه ششم رسیده است.

لینک کوتاه
نوسازی نیروگاه گازی دنیا نیروگاه ری

اخبار مرتبط

نظرات شما