رئیس سازمان وظیفه فراجا با تاکید بر اینکه مدت زمان خدمت سربازانی که از نظر نیروهای مسلح وظیفه عملیاتی دارند، به 15 ماه کاهش یافته است، اظهار کرد: مدت زمان خدمت سربازان در مناطق عادی نیز با توجه به بومی و غیربومی بودن محل خدمت از 24 ماه به 18 و 21 ماه کاهش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: سردار تقی مهری در یک برنامه تلویزیونی درباره سربازهایی که مجوز خدمت 14 ماهه دارند، اظهار کرد: 8750 کیلومتر مرز زمینی، آبی و... داریم که سربازان درآن مناطق درحال خدمت هستند. سربازان در برخی مناطق 14 ماه و در برخی مناطق همچون مناطق مرزی، محروم و ... که از نظر نیروهای مسلح عملیاتی محسوب می‌شود، میزان خدمتشان حداقل 15 ماه است.
 
وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز میزان خدمت 18 و 21 ماه است که این مناطق عادی و معمولی خدمت سربازان بود و از 24 ماه به 21 ماه کاهش یافته است. نکته مهم این است که افرادی که در مناطق بومی برای خدمت سربازی هستند مدت زمان خدمت 21 ماه و در غیر این صورت 18 ماه است.
 
رئیس سازمان وظیفه فراجا در پایان تصریح کرد: بر اساس طرح ابلاغ شده جدید، بومی و غیربومی بودن افراد یعنی اگر فاصله محل سکونت فرد با محل یگان زیر 200 کیلومتر باشد بومی و اگر فاصله بالای 200 کیلومتر باشد، غیربومی محسوب می‌شود.
 
 
 
 

لینک کوتاه
سربازها مجوز سازمان وظیفه فراجا

اخبار مرتبط

نظرات شما