گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که معضل رسوب کالا در سنوات گذشته که به دلیل نبود انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایجاد شده بود، اکنون رفع شده و اکنون آمارها به روز است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت اقتصاد، گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره ساماندهی موضوع رسوب کالا در گمرکات کشور اعلام کرد: در خصوص کالاهای متروکه اعم از کالاهای پزشکی و دارویی مطابق با ماده 24 قانون امور گمرکی و مهلت‌های تعیین شده اقدام صورت می‌گیرد. با این حال معضل رسوب و متروکه شدن کالا نیازمند حل ریشه‌ای است و در راس این مشکلات عدم صدور به موقع مجوزهای قانونی برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متوالی است.
 
علاوه بر این، معضل رسوب کالاها در سنوات گذشته که به علت عدم مراجعه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به جهت فقدان انبارهای لازم، کمبود پرسنل و بودجه، نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و ... پدید آمده بود، رفع و اظهارنامه کالاهای متروکه تحویل سازمان مذکور شده است.
 
بر این اساس اکنون آمارها در این زمینه به روز است و به صورت هفتگی به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاههای تهران ارسال می‌شود.
 
در همین حال جلسات منظم ماهانه با حضور معاون دادستان، مدیرکل گمرک فرودگاه و مسئولان مربوطه، مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) برای تسهیل در روند تحویل این قبیل کالاها به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت می‌پذیرد.

لینک کوتاه
رسوب کالا انبارهای تملیکی مدیرکل گمرک فرودگاه