بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید19) در کشورهای مختلف به بیش از 696 میلیون و 869 هزار و 880 نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و 928 هزار و 706 بیمار تأیید شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: طبق داده‌های به‌روزشده در جدول جهانی ورلداُمتر، این بیماری ویروسی همچنین در روز گذشته 9252 ابتلای جدید داشته و جان 62 بیمار را گرفته است.
 
همچنین آلمان با ثبت 26 فوتی و آمریکا با بیش از 3000 ابتلای جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته گزارش کرده‌اند.
 
پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ 29 ژانویه سال 2020 میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است.
 
در میان 10 کشوری که در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از 109 میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و 170 هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.
 
پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه هم با عبور از 40 میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند و همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.
 
در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از 400 هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.
 
تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.
 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه 5 مه 2023 به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید 19 در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

لینک کوتاه
کرونا ابتلا سازمان جهانی بهداشت

اخبار مرتبط

نظرات شما