رییس سازمان توسعه تجار اعلام کرد: روند واردات خودرو ادامه دارد و تنها محدود به این 30 هزار دستگاه خودرو نیست، از آبان ماه اولین محموله خودروهای برقی وارد کشور می‌شود و تا پایان سال در مجموع 60 هزار خودرو وارد خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، ضیغمی در جمع خبرنگاران درباره میزان واردات خودرو به کشور اظهار داشت: اولین هفته گذشته انجام شد و در هفته جاری هم عرضه جدید و بعدی خودرو انجام خواهد شد. تمرکز ما در این مرحله بر روی عرضه خودروهایی است که در ایران هستند، هفته گذشته 2 هزار خودرو عرضه شد و تا پایان هفته جاری بیش از 2 هزار خودرو دیگر عرضه می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته از آنجایی که خودروها رزرو شده‌اند، افراد در رزرو می‌مانند که در ماه آینده خودروهایی که ثبت سفارش شده‌اند و بر روی آب مانده‌اند را تحویل دهیم.
 
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: عرضه‌هایی که در هفته گذشته انجام شده امروز به دست شرکت‌ها می‌رسد و برای متقاضیان پیامکی ارسال می‌شود که پرداخت نصف مبلغ علی‌الحساب را انجام دهند تا قیمت نهایی و قطعی اعلام شود که در این هفته در این باره با شورای رقابت جلسه خواهیم داشت. تا در نهایت تا یک ماه آینده دعوتنامه کل مبلغ پرداخت شود و در یک ماه خودرو را به متقاضی تحویل دهند. فرایند ثبت سفارش از شهریور ماه انجام شده و امیدوارم تا آذر تا دی ماه عرضه برای 30 هزار نفری که ثبت نام کردند، انجام دهیم.
 
ضیغمی با بیان اینکه روند واردات خودرو ادامه دارد و تنها این 30 هزار دستگاه خودرو نیست، افزود: از آبان ماه اولین محموله خودروهای برقی وارد کشور می‌شود و تا پایان سال در مجموع 60 هزار خودرو وارد خواهد شد.
 
وی گفت: البته برنامه ریزی‌ها برعهده شرکت‌ها است و به این بستگی دارد که چه حجم از سفارشات را به شرکت مادر در خارج از کشور ارایه دهند اما به صورت خرد در حال انجام ارایه سفارشات خود هستند و ارز را دریافت می‌کنند و تاکنون حدود 200 میلیون یورو برای واردات خودرو تخصیص داده‌ایم و روند تخصیص ارز تسریع خواهد شد.
 
معاون وزیر صمت درباره برآوردها از میزان صادرات غیر نفتی تا پایان سال اظهار داشت: تا حدودی موضوع کاهش ارزش محصولات پتروشیمی و نفت باعث شد علیرغم رشد وزنی صادرات، کاهش ارزش صادرات را تجربه کنیم. 24 میلیارد و 100 میلیون دلار در 6 ماهه اول امسال صادرات داشتیم که 600 میلیون دلار یعنی 2.6 درصد کمتر از سال گذشته بوده‌است در حالی که اگر روند سال گذشته ادامه داشت آمار صادرات بالا می‌رفت.
 
وی ادامه داد: البته در ماه ششم نسبت به 5 ماه گذشته جبران شد و امیدوارم با این روند اصلاحی میزان صادرات نسبت به سال گذشته بهتر شود اما این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد. پیش بینی 3 ماه اول ما این بود که بتوانیم به 52 میلیارد یورو برسیم اما امیدواریم یا اصلاح روند حداقل به رکورد پارسال برسیم.
 
ضیغمی درباره ارز خشکبار گفت: ارز خشکبار می‌تواند شامل تمام موضوعات شود و محدود به یک کالا و خودرو نمی‌شود  و در حوزه سی کی دی و موبایل بالای 600 دلار می‌توان از آن استفاده کرد.

لینک کوتاه
واردات تحویل خودروهای خارجی کالا و خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما