مسئول برگزاری نخستین جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» در پژوهشگاه نیرو گفت: حدود 20 تا 40 درصد مصرف انرژی برق را می‌توانیم به وسیله سایه‌بان‌های خورشیدی کاهش دهیم؛ مسئله‌ای که آنگونه که باید و شاید در مورد آن فرهنگ‌سازی نشده و از سوی دیگر محصولات و خدمات فناورانه در بازار متناسب با تقاضای مردم وجود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «مصطفی مافیم عصر چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» که با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، توسط پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، افزود: پژوهشگاه نیرو به عنوان سازمانی که وظیفه توسعه فرهنگ‌سازی فناوری و محصولات فناورانه را دارد این جشنواره را طراحی کرده است.
 
وی افزود: نخستین جشنواره را خیلی سریع برگزار کردیم و امید است به برندی تبدیل شود و هر ساله طرح‌های مناسبی برای ارائه در این رویداد داشته باشیم. با وجود این که زمان بسیار کمی داشتیم، در شهریور ماه کار را شروع کردیم و در کمتر از یک ماه به آیین پایانی جشنواره رسیدیم.
 
مافی با اشاره به دریافت 43 طرح و ایده در نخستین جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی گفت: از مجموع این طرح‌ها و ایده‌ها، 35 مورد توسط افراد حقیقی و بقیه توسط حقوقی‌ها ارائه شده بود. این‌ها طرح‌های کاملی بودند که ارائه شدند. طرح‌هایی هم که ناقص بودند وارد داوری‌ها نشدند.
 
وی افزود: این بیانگر آن است که باید تقویت و برنامه‌ریزی کنیم تا طرح‌ها صاحبان و مالکان حقوقی داشته باشند و شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را عهده دار و روی تجاری‌سازی طرح‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.
 
مافی خاطرنشان کرد: پس از داوری طرح‌ها توسط چهار داور، از بین این 43 طرح، 13 طرح انتخاب و در نهایت سه طرح به عنوان برتر قدردانی شدند.
 
قرار است همه این 13 طرح در راستای تجاری سازی مورد حمایت پژوهشگاه نیرو قرار گیرند.
 
 
 
 

لینک کوتاه
سایه‌بان‌های خورشیدی مصرف برق کاهش

اخبار مرتبط

نظرات شما