بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری توان متخصصان ایرانی، 31 دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و 3 فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، برخلاف تحریم‌های ناعادلانه و با وجود این‌که صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت.
 
بر اساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و بهره‌برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از 49 هزار متر مربع انجام شد.
 
در این راستا بهره‌برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعاً به مساحت 2 هزار و 50 متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت 4 هزار و 135 متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت 2 هزار و 200 متر مربع، ترمینال بین‌المللی فرودگاه ایلام به مساحت 5 هزار و 800 متر مربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان 13 هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس به مساحت 22 هزار متر مربع صورت گرفت.
 
همچنین با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری توان متخصصان ایرانی، 31 دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و 3 فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A319 به چرخه عملیاتی بازگشت.

لینک کوتاه
هواپیمای ATR فروند هواپیمای A۳۱۹ وزارت راه و شهرسازی