با تصویب مجلس، انتخاب و فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاربران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی پس از صدور صلاحیت فنی و حرفه‌ای آن‌ها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان‌پذیر است.

به گزارش نسیم اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه با پیشنهاد الحاقی به ماده 66 این لایحه موافقت کردند.
 
طبق این مصوبه، به منظور ایجاد هماهنگی و نظارت بر پیشبرد شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور، انتخاب و فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاربران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی دارنده پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از صدور صلاحیت فنی و حرفه ای ایشان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان پذیر است.
 
تبصره- آیین نامه نحوه احراز صلاحیت اعتراض و رسیدگی به آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

تصمیم مهم برای سرعت اینترنت در کشور
 
در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس، در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نمایندگان با بند الف ماده 66 موافقت کردند.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری کاربران مخابراتی سالیانه حداقل 5 میلیون امکان اشتراک اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر فیبر نوری در کشور ایجاد نماید و گزارش عملکرد در خصوص این صندوق را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و صنایع مجلس شورای اسلامی به صورت سالیانه ارائه نماید.

«شرکت ارتباطات بین‌الملل» ایجاد می شود
 
در ادمه جلسه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نمایندگان با بند الحاقی 2 ماده 65 موافقت کردند.
 
بنابر گزارش جماران، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود در سقف منابع و اعتبارات خود و با استفاده از اختیارات خود و سازمان توسعه‌ای و نیز مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی، نسبت به ایجاد «شرکت ارتباطات بین‌الملل» اقدام نماید. اساسنامه این شرکت با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

لینک کوتاه
مجلس سرعت اینترنت کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما