رئیس کمسیون عمران مجلس تاکید کرد: قرار شده که 550 میلیون تومان وام مسکن ارائه شود اما با بازپرداخت 12 میلیون تومان آن هم اگر یک میلیارد تومان آورده داشته باشند حال اینکه کدام جوان می‌تواند اقساط 12 میلیون تومان را بپردازد و یک میلیارد تومان آورده داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی‌کوچی در همایش راهبردهای اقتصاد مسکن با بیان اینکه در مجلس با علم به نقش مهم مسکن در اقتصاد کشور سه قانون در حوزه مسکن تصویب کردیم، گفت: سه قانون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن در این دوره از مجلس به تصویب شد.
 
وی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن از نگاه قانون، وزارت راه و شهرسازی نقش سیاستگذار و تسهیلگر را دارد و بخش خصوصی است که نقش اصلی دارد. باید تکلیف مشخص شود و می‌بینیم که وزارت راه نقش پیمانکار را بازی می‌کند و بخش خصوصی را کنار زده‌اند. این رویکرد اشتباه است.
 
رئیس کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر با کسری پنج میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم و شش میلیون مستاجر داریم، اظهار داشت: در کشورمان هم دانش و هم نیروی متخصص ساخت مسکن وجود دارد و نباید در این بخش احساس نیاز داشته باشیم.
 
رضایی کوچی با بیان اینکه در کشور با کمبود مسکن مواجه نیستیم و زمین خوب برای ساخت مسکن داریم، تصریح کرد: نیروی انسانی و متخصص در بخش مسکن در کشورمان داریم و در بخش مصالح ساختمانی هم خودکفا هستیم بنابراین چرا باید مردم درگیر مشکل مسکن باشند و مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده باشد و بسیاری از مردم دیگر خواب خانه‌دار شدن را نمی‌توانند ببینند.
 
وی ادامه داد: در همین تهران در مناطق معمولی بدون احتساب قیمت زمین، هزینه ساخت هر متر مربع مسکن به 14 میلیون تومان رسیده است. قرار شده که 550 میلیون تومان وام مسکن ارائه شود اما با بازپرداخت 12 میلیون تومان آن هم اگر یک میلیارد تومان آورده داشته باشند حال اینکه کدام جوان می‌تواند اقساط 12 میلیون تومان را بپردازد و یک میلیارد تومان آورده داشته باشد. بسیاری از جوانان از ترس تامین مسکن ازدواج نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به ساخت نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ساخت دو میلیون واحد زمین احصا شده و ساخت 1.5 میلیون واحد را شروع کردند اما با این مدل، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی کار سختی خواهد بود.

لینک کوتاه
خانه‌دار شدن وام مسکن دولتی نهضت ملی مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما