رییس سازمان ملی استاندارد گفت: نرخ کیفیت صنعت خودروسازی زیر نرمال است و خودروسازان حتی نتوانسته‌اند حداقل رضایت مردم را تامین کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام پناه» امروز (شنبه) در حاشیه همایش روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تحلیل انجام شده و گزارش منتشره دانشگاه امیرکبیر، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیت و صنعت خودروسازی زیر 50 درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مردم را کسب کنند.
 
وی افزود: پنج خودروی بی کیفیت و پرعیب را در دولت سیزدهم از مدار تولید خارج کردیم و اکنون در حال استانداردسازی یک‌هزار قطعه خودرو هستیم تا به صورت فنی و کارشناسی تاییدیه دریافت کنند.
 
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وزارتخانه ها و بنگاه های تولیدی در استانداردسازی مسوولیت دارند، ادامه‌داد: شاخص‌ها و نرخ کیفیت سازی 56 مولفه و شاخه دارد که نوع رضایت و رفتار بازار همخوانی دارد، این گزارش برخط تهیه شده و گزارش آن بر روی سازمان استاندارد بارگزاری شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و لوازم خانگی رتبه کیفیت بالای 70 درصد را داریم، گفت: این شاخص نرمال خوبی در سطح جهانی و نشانگر رضایت مردم است.
 
اسلام پناه تاکید کرد: مطالبه مردم برای ما حجت است و با تلاش شبانه روزی به وظایف خود عمل می کنیم.
 
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان یک دستگاه ریشه‌دار است، گفت: نشان استاندارد، اعتبار ایرانی، نشانگر امید به آینده و مرجعیت صیانت از ایمنی و کیفیت است.
 
وی خاطرنشان‌کرد: دستگاه های نظارتی در سلامت و آرامش خدمات را ارائه می کنند، اما در صورتی که کوچکترین اتفاق یا تعارض منافع ایجاد شود صدای مافیای قدرت و ثروت بلند می‌شود.
 
اسلام پناه تصریح‌کرد: کار استاندارد دشوار است، از مردم می خواهیم از ما حمایت کنند تا با صلابت از حقوق مصرف کنندگان صیانت کنیم.

لینک کوتاه
کیفیت خودروسازی کشور استانداردسازی خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما