عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا موافق است بر ضرورت تشکیل شبکه نظارتی و نحوه توزیع این مصالح از درب کارخانه تا مرحله ساخت تاکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با وزارت راه و شهرسازی در خصوص موضع وزارت راه و شهرسازی برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا برای تسریع در ساخت و کاهش قیمت تمام شده مسکن، گفت: با بیرون آمدن فولاد و سیمان و آهن آلات از بورس کالا موافق هستم، زیرا قیمت رقابتی و تعادل عرضه و تقاضا عرضه نمی‌شد. عمدتا شاهد هستیم که خریداران کاذب قیمت این مصالح عمده در ساخت و ساز را بالا می‌برند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: چنانچه سیمان و فولاد از بورس خارج شود نظارت لازم باید روی قیمت و نحوه توزیع انجام شود تا دست دلالان نیفتد.
 
شاکری تصریح کرد: چنانچه شبکه نظارتی دقیق برای قیمت گذاری و نحوه توزیع سیمان و فولاد وجود نداشته باشد، دلالان جای بورس را می‌گیرند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی تاکید کرد: شبکه نظارتی و نحوه توزیع باید تعیین شود. همانطور که برای متقاضیان مسکن سامانه تشکیل شد و نظارت انجام می شود، باید شبکه توزیع از درب کارخانه تا ساخت بتواند کنترل شود.

لینک کوتاه
توزیع فولاد سیمان کارخانه

اخبار مرتبط

نظرات شما