رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: راه‌اندازی بازار توافقی فرابورس اقدام بزرگی است که در راستای توسعه فرابورس بوده و از سال‌های قبل آغاز شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مجید عشقی در مراسم افتتاحیه بازار توافقی فرابورس ایران اظهار کرد: روند توسعه فرابورس با شتاب نسبتا منطقی ادامه دارد و این کارها ادامه فعالیت‌هایی است که از قبل شروع شده و افتتاح بازار توافقی از جمله آن کارهاست. اشکالی که در بازار پایه می دیدیم این بود که تفاوتی با بازار شرکت‌های پذیرفته شده نداشت و این می توانست ریسک های متعددی را به سرمایه‌گذاران تحمیل کند.
 
وی افزود: اکثر شرکت‌هایی که در بازار پایه هستند، شرکت‌های لغو پذیرش شده‌اند یا دلیل دیگری دارد و این‌ها ریسک های متعددی دارد و بعضا سهامداران بدون توجه به این ریسک‌ها اقدام به خرید سهام می‌کنند، از همین رو شرکت فرابورس بازار توافقی را پیشنهاد داد و شرکت‌ها به صورت توافقی سهامشان عرضه می‌شود.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: پیام ما از بازار توافقی این است، تفاوتی بین شرکت‌های پذیرش شده با شرکت‌های پذیرش نشده وجود داشته باشد. به همه شرکت‌ها اعلام می کنیم که اگر امکان آن را دارند، در فرابورس فرآیند پذیرش خود را آغاز کنند.
 
عشقی گفت: تجارب بین‌المللی هم نشان می‌دهد که تقریبا مشابه بازار پایه وجود ندارد که شرکت‌های مختلف که به دلایل مختلف از جمله لغو پذیرش نمی‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند، در بازار پایه معامله شوند. بنابراین از این به بعد ورودی بازار پایه ما بسته است و همه شرکت‌ها می توانند از طریق بازار توافقی مورد معامله قرار گیرند یا آنکه به بازارهای بالاتر بروند. ممکن است در فرآیند اجرایی مشکلات و نواقصی به وجود بیاید و از همه می خواهیم که کمک کنند تا بازاری کنترل شده داشته باشیم.

لینک کوتاه
بازار فرابورس بازار سرمایه

اخبار مرتبط

نظرات شما