سکه بازان در میان دوراهی قیمت طلا و دلار قرار گرفته‌اند و در حال حاضر بازار سکه با رکود همراه شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، نوسان قیمتی سکه در بازار، خرید و فروش در بازار را به کما برد؛ به طوری که خریداران جانب احتیاط را در پیش گرفته و در فضای نوسانی، خروج از بازار را ترجیح داده‌اند.

 
دیروز هر قطعه سکه امامی در لحظات اولیه معاملات، ابتدا ریزشی بود و حتی یک کانال سقوط کرده و وارد کانال 26 میلیون تومان شد، اما پس از آن، در مسیر صعودی حرکت کرد و در نهایت تا رقم 27 میلیون و 101 هزار تومان بالا رفت.
 
در این میان، قیمت هر گرم طلای جهانی نیز در یک رفت و برگشت قیمتی، روی رقم 2 میلیون و 239 هزار تومان ایستاد.
 
فعالان اقتصادی می‌گویند در روزهای گذشته درحالی‌که بازار جهانی شاهد ریزش دومینووار قیمت اونس طلاست، دلار در محدوده 49 هزار و 600 تومان ثابت‌قدم بوده است. همین امر موجب شده سکه بازان در میان دوراهی قیمت طلا و دلار قرار بگیرند و بازار سکه با رکود همراه شود.
 
برخی کارشناسان اقتصادی با اشاره به نوسانات اخیر طلای جهانی عنوان می‌کنند این نوسانات طلای جهانی در بازار داخلی پروپاگاندایی ایجاد کرده که خود طلافروش‌ها هم از خرید طلا فاصله گرفته‌اند.
 
بر این اساس، به باور آن‌ها، این فاصله گرفتن از خرید طلا روی سکه نیز اثر می‌گذارد. زیرا مردم به بازار سکه متاثر از طلای جهانی نگاه می‌کنند. بنابراین موضوع ریزش طلای جهانی بر روند تقاضا و قیمت تاثیر گذاشته است.

لینک کوتاه
قیمت سکه سکه‌بازان بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما