معاون اول رئیس جمهور از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته - ایران فارما 1402 - در مصلای امام خمینی(ره) تهران بازدید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد مخبر پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری های دارویی قرار گرفت.
 
معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه داران و نمایندگان شرکت های دارویی گفت وگو کرد و از مهمترین دغدغه ها و نیازهای آنان مطلع شد.
 
وی در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.
 
وی با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تامین دارو خاطرنشان ساخت: هم اکنون زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه های بین المللی موجود است و با هم افزایی فعالیت ها و رفع برخی از چالش ها می توان جهش قابل توجه ای در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.
 
مخبر تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقا تکنولوژی علاوه بر تامین داروهای حیاتی به کنترل هزینه ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.
 
نمایشگاه ایران فارما از 5 تا 7 مهر با هدف توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه دارویی برگزار شده است.

لینک کوتاه
مخبر کاهش قیمت دارو کنترل قیمت بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما