روز گذشته قیمت طلا و سکه هر چند روند متوازنی نداشت اما افزایش‌ و کاهش‌ها نیز در این بازار چندان محسوس و قابل توجه نبودند. دیروز قیمت مثقال با کاهش 50 هزار تومانی به کانال 9 میلیونی برگشت و قطعات سکه بهار و گرمی نیز افزایش قیمت محدودی داشتند.

به گزارش نسیم اقتصاد، تجارت‌نیوز نوشت : روز گذشته قیمت طلا و سکه روند متوازنی نداشت. سکه در برخی قطعات افزایشی و در بعضی دیگر کاهشی شد. کاهش قیمت طلا نسبت به افت قیمت سکه بیشتر بود. روز گذشته علاوه بر کاهش قیمت دلار قیمت انس جهانی طلا نیز نزولی بود و به کف کانال 1900 دلار رسید.

 
با وجود افت قیمت طلا و سکه کاشناسان اقتصادی معتقدند تقاضا در بازار طلا نسبت به ایام محرم کمی بهتر شده و دلیل اصلی آن ثبات در بازار فلز زرد و نوسانات محدود قیمت دلار است. آنها معتقدند اگر دلار کاهش یابد انتظار اینکه تقاضا در بازار طلا افزایش داشته باشد، وجود دارد.
 
باید توجه داشت که معامله‌گران بازار ارز در انتظار وضوح اخبار سیاسی روزهای اخیر و تعیین تکلیف توافقات هسته‌ای ایران هستند، قیمت طلا و سکه نیز از بازار ارز تبعیت می‌کند.
سکه امامی نیمه کانال 27 میلیونی را از دست داد.
 
دیروز چهارم مهر قیمت سکه امامی کاهشی شد. این قطعه با قیمت 27 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد و کاهش 150 هزار تومانی داشت. اما سکه بهار افزایش محدود 10 هزار تومانی داشت و با قیمت 24 میلیون و 810 هزار تومان معامله شد.
 
روز گذشته سکه‌های نیم و ربع هر یک کاهش 50 هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت 14 میلیون و 900 و 9میلیون و 900 هزار تومان معامله شدند.
 
روز سه‌شنبه سکه گرمی با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله شد و رشد 50 هزار تومانی داشت. دیروز سکه‌های بهار و گرمی تنها قطعه‌های افزایشی در خانواده سکه‌ها بودند.
 
در چهارمین روز مهر قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای 18 عیار با کاهش50 هزار تومانی با رقم 9میلیون و 977 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز کاهش 10 هزار و 400 تومانی داشت و به رقم دو میلیون و 303 هزار تومان رسید.

لینک کوتاه
ناترازی قیمت سکه دلار

اخبار مرتبط

امسال خاموشی نداریم

امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت... 15 اردیبهشت 1403

نظرات شما