بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و 476 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده که از این تعداد 177 هزار واحد در شهرهای جدید قرار دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، شرکت عمران شهرهای جدید تاکنون مراسم آغاز عملیات اجرایی دو بسته 100 هزار واحدی نهضت ملی مسکن را طی دو مرحله برگزار کرده است.
 
اخیرا مدیرعامل شهرهای جدید اعلام کرده که در مجموع بالغ بر 311 هزار نفر متقاضی مسکن در شهرهای جدید ثبت‌نام کردند که از این تعداد 177 هزار نفر واجد شرایط شدند و ساخت مسکن برای آن‌ها در حال عملیاتی شدن است. عملیات احداث مسکن برای 150 هزار متقاضی بدون مشکل در حال انجام است و 27 هزار واحد دیگر نیز برای اجرا در برنامه قرار دارد.
 
به گفته علیرضا جعفری، برای اجرای مناسب طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین با الحاق و همچنین تغییر کاربری‌های مجاز و تعریف شهرک‌های منفصل در حال پیگیری است. بخشی از تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شهرک‌هایی که به زودی کار احداث آنها آغاز خواهد شد، عملیاتی می‌شود.
 
بنابراین گزارش، وزارت راه و شهرسازی به تازگی اعلام کرده از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا تیرماه 1402 یک میلیون و 476 هزار و 991 واحد در قالب های گوناگون در سراسر کشور در دست ساخت است. از این تعداد 123 هزار و 972 واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، 124 هزار و 154 واحد در دست ساخت برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، 119 هزار و 579 واحد ظرفیت واحد مسکونی قراردادهای منعقده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین (خود مالکی) و 295 هزار و 319 واحد تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت جهت نوسازی  مسکن روستائی است.
 
در بخش تامین زمین نیز ساخت مسکن و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید و نوسازی بافت‌های فرسوده شامل مواردی است که بخشی از آن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید 4 میلیون مسکن طی چهار سال به تفکیک استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و تأمین زمین به استعداد بیش از 1.8  میلیون واحد مسکونی است.

لینک کوتاه
ساخت مسکن ملی شهرهای جدید

اخبار مرتبط