بازار سرمایه امروز روند رو به رشدی را تجربه کرد و شاخص کل بورس با افزایش حدود 9000 واحدی به دو میلیون و 135 هزار واحد رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز (26 شهریور) با رشد 9050 واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و 135 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد 5154 واحدی را داشت و عدد 723 هزار و 176 واحد را به ثبت رساند.
 
امروز بیش از 389 هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر 74 هزار و 190 میلیارد ریال انجام شد.
 
پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشتند و به غیر از صنایع پتروشیمی خلیج فارس همه این نمادها روند مثبتی را تجربه کردند.
 
در فرابورس نیز روند صعودی وجود داشت. شاخص کل در این بازار با رشد 127 واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی 26 هزار و 545 واحد ایستاد.
 
در این بازار نیز بیش از 213 هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر 67 هزار و 16 میلیارد ریال داشت.
 
پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران، بانک دی، پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و س. توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار فرابورس داشتند و در این میان به غیر از پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب دیگر نمادهای فرابورسی مذکور روند مثبتی را تجربه کردند.

لینک کوتاه
چراغ سبز بورس فرابورس ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما