شاخص کل با افزایش عرضه مواجه شده و رشد حداقلی را تجربه کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، همانگونه که در پیش بینی معاملات امروز گفته بودیم، شاخص کل بورس با افزایش عرضه مواجه شده و رشد حداقلی 3619 واحدی را تاکنون تجربه کرده است.

شاخص کل فرابورس نیز با وضعیت منفی کم توان روبرو شده و نمادهای آریا، شگویا، زاگرس، فجهان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشته اند.

در 46 دقیقه‌ای که بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد 1,690 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش 933 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز برای سومین روز متوالی بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش 117 میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1,503 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم 87 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

 

لینک کوتاه
رشد شاخص کل بورس

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما