قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران، نگران روند رشد اقتصادی چین بودند و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا، اندکی کاهش پیدا کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای معاملات نفت برنت هشت سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 84 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 79 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت و شاخص نفت آمریکا پس از این که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که فدرال رزرو ممکن است لازم باشد برای مهار تورم، نرخ‌های بهره را به میزان بیشتری افزایش دهد، برای دومین هفته متوالی کاهش یافتند.

قیمت نفت در آغاز معاملات بازار آسیا، افزایش داشت اما تحت تاثیر اقدامات چین در بازارهای مالی، رشد خود را از دست داد.

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین که هفته جاری منتشر می‌شود، احتمالا نشانه بیشتری درباره وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان فراهم خواهد کرد. به گفته تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در شرکت مالی آی‌جی، انتظار می‌رود این شاخص برای پنجمین ماه متوالی، در محدوده منفی بماند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس» گفت: سناریوی فرود نرم برای اقتصاد آمریکا، با وجود موضع فدرال رزرو برای تحکیم سیاست پولی، در معاملات روز دوشنبه، بازارهای انرژی را تقویت کرد.

گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی در اوت، برای نهمین ماه متوالی، تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال را کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، طوفان گرمسیری ایدالیا که در کارائیب شکل گرفته، احتمالا قدرت بیشتری پیدا کرده و به توفندی تبدیل می‌شود که فلوریدا را در هم خواهد کوبید. با این حال، پیش‌بینی می‌شود توفند از مراکز تولید نفت و گاز در منطقه گلف کاست عبور نکند و باعث قطعی یک یا دو روزه برق شود.

لینک کوتاه
معاملات نفت کاهش قیمت

اخبار مرتبط

نظرات شما