نتایج اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی در این هفته اعلام و احکام جدید بر اساس رتبه‌های اصلاحی افراد صادر می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت: با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن، معلمان با طی فرآیند به رتبه‌های خود دست یافتند و در مجموع 940 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند البته در این فرآیند، اعتراضات مختلفی از سوی معلمان نسبت به رتبه‌های تعیین شده شکل گرفت. از مجموع 940 هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، 34 درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اخیراً درباره عدم تعیین رتبه برای برخی معلمان گفت: در ابتدای قانون رتبه‌بندی، مصوبه‌ای صادر و اعلام شد که همه معلمان به مدت یک سال تا اجرای قانون رتبه‌بندی، فرصت دارند مدارک لازم را ارائه دهند و مشمول رتبه‌بندی شوند. یک سال گذشت و برخی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی تقاضای رتبه نکردند، در حال حاضر که قرار است نتایج رتبه‌بندی معلمان و موضوع صدور احکام جدید اعلام و اجرایی شود ما نمی‌توانیم به افرادی که تقاضای رتبه نکرده‌اند، رتبه دهیم.

طبق پیگیری خبرنگار قرار است، نتایج اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی در این هفته اعلام و احکام جدید بر اساس رتبه‌های اصلاحی افراد صادر شود.

در حدود نیمی از موارد ثبت اعتراض، رتبه افراد با ارتقا همراه بوده است، اما در برخی موارد شاهد کسر رتبه هم هستیم که درباره کسر رتبه افراد قرار است طی جلسات کارشناسی تصمیم‌گیری شود.

با این حال رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: «اعتراضات رتبه‌بندی فرهنگیان بررسی شده و عموماً وارد نیست. اما با این وجود، کاهش رتبه نمی‌دهیم».

بیشترین اعتراضات معلمان در رتبه‌بندی مربوط به شاخص‌های رفتاری و مواردی بود که مدیران مدارس درباره آنها اعلام‌نظر کرده بودند همچنین در بخش‌های مرتبط با ارائه مدارک و با توجه به دشواری موجود در ارائه مدارک، شاهد ثبت اعتراضات بودیم.

باید توجه داشت که معلمان طبق قانون رتبه‌بندی، مجاز نیستند بالاتر از سنوات خود، رتبه دریافت کنند به عنوان مثال برای 15 سال سنوات خدمت، سقف رتبه 3 تعیین شده است اما برخی معلمان برای این اعتراض ثبت کرده‌اند در حالی که ما در آموزش و پرورش موظف هستیم طبق قانون تعیین شده حرکت کنیم هر چند نظرات شخصی متفاوتی داشته باشیم.

طبق قانون رتبه‌بندی معلمان، حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب (15) و (21) سال است. آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های 1، 2، 3، 4 و 5 است.

 

لینک کوتاه
اعتراضات رتبه‌بندی معلمان وزیر آموزش و پرورش

اخبار مرتبط

نظرات شما