مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد 5 درصدی مصرف برق نشبت به سال گذشته گفت: امسال اوج نیاز مصرف برق در تهران به 12 هزار و 750 مگاوات رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، حبیب قراگوزلو در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در عبور از آخرین روزهای مردادماه، کماکان شاهد پایداری هوای گرم هستیم گفت: امسال، اوج مصرف در منطقه تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران یعنی پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز، به 12 هزار و 750 مگاوات رسیده است.
 
وی با اشاره به حوزه تحت پوشش این شرکت و مسئولیت تأمین برق سه استان مهم کشور، افزود: هم اکنون مصرف برق در این سه استان حدود 10 هزار و 470 مگاوات است که در مقایسه با سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.
 
قراگوزلو ضمن قدردانی از همکاری و همراهی همه مشترکان این شرکت به ویژه در بخش صنایع، به منظور مشارکت در طرح ملی پاداش و مصرف بهینه برق گفت: استفاده بهینه از انرژی برق مشارکت در سازندگی کشور و برنامه‌ریزی و پس‌انداز آینده کودکان امروز این سرزمین است.
 
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن گرم‌ترین روزهای سال و عبور از میزان مصرف حدود 73 هزار و 400 مگاوات که تقریباً 4 هزار مگاوات بیش از اوج بار سال گذشته است، اضافه کرد: همکاری و همراهی مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری تحت پوشش این شرکت در شرایط تداوم هوای گرم بسیار کمک رسان است.
 
قراگوزلو با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب در استفاده از وسایل برقی پرمصرف گفت: آینده، چیزی جز عملکردها نیست و این عملکردها باید بر مبنای اهدافی تهیه شوند که آشکار و پنهان، خواسته و ناخواسته در چارچوب امیدها، باورها و اعتقادات به تحقق برنامه‌ها بیانجامد.
 
وی با اشاره به اینکه سازندگی و توسعه مرهون مصرف بهینه انرژی برق است، اضافه کرد: استفاده مناسب از نیروی برق، کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه برنامه‌ریزی و پس‌انداز آینده کودکان امروز این سرزمین است و به شکل غیرمستقیم استفاده بهینه از آن مشارکت، همکاری و همراهی در سازندگی کشور برای نسل‌های فردا است.
 
مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران استفاده از راهکارهای ساده‌ای مانند توجه به برچسب انرژی و میزان مصرف برق در هنگام تهیه لوازم برقی، عدم استفاده از گرم کننده‌های برقی، استفاده از دور کُند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی دمای 25 درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافی را به‌عنوان ساده‌ترین روش‌های مدیریت صحیح انرژی در خانواده توصیه کرد.

لینک کوتاه
رشد مصرف برق بهینه سازی مصرف انرژی

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما