شاخص کل بورس بعد از چندین روز منفی امروز در وضعیت مثبت معامله شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس طبق پیش بینی دیروز عمل کرده و رشد 4000 واحدی را تجربه کرده است.
 
در 3 ساعت و 17 دقیقه‌ای که از بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد 3,050 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، 10% و نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه 30% کاهش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,814 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دوازدهمین روز متوالی با ثبت رقم 246 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 740 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 33 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.
 
ارزش صف‌های خرید 86 میلیارد تومان است که کاهش 17 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.
 
این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 57 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 509 میلیارد تومان قرار دارد.
 
تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 309 میلیارد تومان (0.6 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های عرضه برق و گاز با ارزش معاملات 281 میلیارد تومان (8.2 برابر میانگین هفتگی) و بانکی با ارزش معاملات 229 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات 281 میلیارد تومان (8.2 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات 31 میلیارد تومان (1.6 برابر میانگین هفتگی) و گروه دارویی با ارزش معاملات 114 میلیارد تومان (1.3 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

لینک کوتاه
سبزپوشی شاخص کل بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما