هوای تهران که از یکشنبه ساعت 23 به شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده بود، پس از 14 ساعت همچنان آلوده است. شاخص کیفیت هوای 24ساعت اخیر تهران اگرچه روی عدد 99 و هوای قابل قبول است اما شاخص آنلاین به عدد 104 و هوای آلوده رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، همشهری آنلاین نوشت: پیش از این آخرین بار که هوای تهران آلوده شده بود، 26مرداد بود که آلاینده شاخص آن روز ازن بود اما آلاینده امروز تهران، ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون است.
 
اطلاعات رسیده از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد امسال هوای تهران 8روز پاک، 107روز قابل قبول، 35 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 4روز ناسالم بوده است. به این ترتیب هوای تهران در 75درصد روزهای امسال استاندارد و در 25درصد روزها آلوده بوده است. کیفیت هوای 154روز نخست سال گذشته نیز 46درصد استاندارد و 54درصد آلوده بود که از این نظر هوای تهران در سال جاری کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته داشت است.
 
طبق اطلاعات هواشناسی، ‌امروز بیشینه دمای هوای تهران 34درجه در ساعت 16خواهد بود و سرعت وزش باد نیز 0.7در ساعت 19 خواهد بود تا در ساعات عصر و شب با افزوده شدن تردد وسایل نقلیه هوا، آلودگی هوا تثبیت شود. البته تا صبح سه‌شنبه 31 مرداد از غلظت آلاینده‌های هوای تهران اندکی کاسته خواهد شد.

لینک کوتاه
هوای تهران آلودگی

اخبار مرتبط

هوای تهران آلوده شد

هوای تهران آلوده شد

شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد 104 قرار گرفته و هوا برای گروه های حساس جامعه... 16 خرداد 1403

هوای تهران پاک شد

هوای تهران پاک شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک است. 9 اسفند 1402

نظرات شما