تعمیرات اساسی ماشین پخت شماره 2 مدیریت آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان که از 31 تیرماه آغاز شده بود با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، منصور کندرانی سرپرست کارگاه پخت و تصفیه هوای آگلومراسیون در این خصوص گفت : در راستای کاهش میزان غبار خروجی از دودکش مکنده آگلوماشین2 و اجرای تعهدات زیست محیطی ، تعمیرات اساسی ده روزه آگلوماشین2 با تلاش شبانه روزی تمامی گروهها ، پیمانکاران و مدیریت های پشتیبانی به انجام رسید و آگلوماشین در تاریخ چهارم مردادماه پس از تکمیل گراف خشک شدن نسوز کوره پخت ، در مدار بهره برداری قرار گرفت. به منظور حصول نتایج مورد نظر اقدامات و تغییر طرح های برقی و مکانیکی بسیاری انجام شد.
 
حسین کبیری ، مهندس ارشد مکانیک کارگاه پخت نیز در ادامه تصریح کرد : در تعمیرات اساسی آگلوماشین2 اقدامات مکانیکی نظیر تعویض حلزونی مکنده 2 که پس از گذشت 42 سال از تاریخ راه اندازی آگلوماشین (دیماه 1359 ) برای اولین بار با همکاری مهندسی نت مکانیک انجام شد ، همچنین نصب دمپر جدید قابل تنظیم در قسمت ورودی فن مکنده جهت کنترل دبی جریان هوای داخل الکترو فیلتر ، اجرای سند بلاست تجهیزات داخلی الکتروفیلتر 120 و تعویض و تعمیر قطعات معیوب و فرسوده ، نصب روتاری بجای فلاپ والو در قسمت تخلیه غبار الکتروفیلتر ، تغییر سطح مقطع چهارگوش بین کلکتورگاز و الکتروفیلتر به گِرد جهت تثبیت جریان هوا و جذب بهتر غبار ، بازسازی واکوم ها و غبارگیرها ، تعویض نسوز چینی کوره پخت و ... انجام شد.
 
علی اصغر حسینی مهندس ارشد تجهیزات برق نیز اضافه کرد : در طول تعمیرات اقداماتی نظیر تعویض الکتروموتور مکنده دود ، تغییر طرح کنترلر های FLS الکترو فیلتر 120 به PLC و ... انجام شد.
 
رمضانعلی فرهادی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات نیز گفت: با توجه به ضرورت اجرای تعمیرات بهینه‌سازی الکتروفیلترهای ماشین پخت شماره 2 و حذف آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از فرایند پخت، به دستور مدیریت عالی کارخانه، تعمیرات اساسی سایر تجهیزات این قسمت از خط تولید به صورت اضطراری در دستور کار این مدیریت قرار گرفت. بر این اساس کلیه برنامه‌ریزی‌های لازم در معاونت برنامه‌ریزی و تعمیر تجهیزات مکانیک در زمینه اجرای کمی و کیفی مناسب این تعمیرات انجام گرفت.
 
محمود شفیعی معاون برنامه ریزی و تعمیر تجهیزات مکانیک مهندسی نت نیز افزود : با توجه به حجم زیاد فعالیت‌های تعمیراتی و گستردگی آن پس از ابلاغ ضرورت اجرای این تعمیرات، کلیه پیش‌بینی‌های لازم جهت جابجایی تعمیرات مختلف خطوط تولید به منظور استفاده حداکثری از توان اجرایی مدیریت نت در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان این مدیریت به همراه معاونت مکانیک بخش آگلومراسیون بررسی‌های فنی لازم جهت اجرای مناسب و با کیفیت فعالیت‌ها را طی جلساتی انجام و گراف اجرایی تعمیرات به مدت 10 شبانه روز تدوین و نهایی شد.
 
در این تعمیرات با توجه به حجم بالای تجهیزات و لزوم اجرای تعمیرات مورد نیاز روی تمامی آنها و انجام کار در یک بازه زمانی مشخص علاوه بر توان اجرایی کارگاه تعمیر تجهیزات از ظرفیت پیمانکاران این مدیریت نیز استفاده شد.
 
سهیل زمانی زاده سرپرست پایش تعمیرات مهندسی نت نیز اشاره به این موضوع داشت : علاوه بر اجرای تعمیرات روی تجهیزات اصلی ماشین پخت مانند بونکرهای ذخیره مواد، مسیرهای انتقال مواد، کوره پخت، مسیرهای انتقال غبار و... برای اولین بار از تاریخ بهره‌برداری تعویض مجموعه مکنده ماشین 2 شامل روتور اصلی و پوسته های بالایی و پایینی در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس قبل از آغاز تعمیرات، برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی لازم در خصوص این فعالیت به صورت مجزا با مکانیک بخش انجام و روند کلیه مراحل اجرایی کار مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و با موفقیت انجام شد.

لینک کوتاه
تعمیرات اساسی ماشین آگلومراسیون تصفیه هوای آگلومراسیون