استاندار کردستان گفت: آمادگی میزبانی از زوار اربعین حسینی در مرز باشماق فراهم شده است و هموطنان می توانند از اذان صبح تا ساعت 19 از این مسیر عازم عتبات عالیات شوند.

به گزارش نسیم اقتصاد، اسماعیل زارعی‌کوشا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز باشماق در 18 کیلومتری شهرستان مریوان قرار دارد و فاصله آن تا بغداد 350 کیلومتر است.
 
وی افزود: مریوان از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری و منابع طبیعی دارای چشم اندازهای زیبایی همچون دریاچه زریبار و منظر اورامانات است و از لحاظ آب و هوایی شرایط مناسبی دارد.
 
استاندار کردستان تصریح کرد: مریوان به عنوان دارالشهدا و دارالعرفای کردستان معروف است و مفتخریم که از سال گذشته این امکان فراهم شده است که به عنوان باب الحسین معرفی شویم و افتخار خادمی مردم را داشته باشیم.
 
زارعی کوشا افزود: سال گذشته حدود 55 هزار زائر از مرز باشماق تردد داشتند که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به 300 هزار نفر برسد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای نحوه تردد زائران با شرکت‌های حمل و نقل در اقلیم کردستان عراق قراردادهایی منعقد شده که به دو صورت انتقال زوار صورت گیرد.
 
استاندار کردستان اعلام کرد: انتقال زوار به صورت مستقیم از مرز باشماق به بغداد و کاظمین صورت می‌گیرد، همچنین موکبی در سلیمانیه با همکاری اهل سنت در اختیار ماست و در صورت نیاز به اتراق و استراحت شبانگاهی زوار می‌توانند اتراق داشته باشند.
 
زارعی‌کوشا افزود: در مرز باشماق از اذان صبح تا ساعت 19 آمادگی اعزام زائران وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: کاروان‌هایی که در ساعات پایانی شب اعزام می‌شوند می‌توانند شب را استراحت کرده و صبح روز بعد حرکت کنند.
 
استاندار کردستان اعلام کرد: امکان توقف‌گاه در مرز باشماق فراهم شده است و حدود 4 هزار توقفگاه در خود تیرپارک مرز باشماق و 12 هزار توقفگاه هم در شهر مریوان وجود دارد و افرادی که در شهر ماشین‌های خود را پارک کنند، توسط 130 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مرز باشماق منتقل خواهند شد.

لینک کوتاه
مرز باشماق تردد زوار اربعین